תקיפה בסוריה
תקיפה בסוריהצילום: רויטרס

המעורבות הרוסית במלחמת האזרחים בסוריה ממשיכה לגבות כמות גבוהה של קורבנות.

על פי "הארגון הסורי לזכויות אדם" מאז החלה מתקפה משולבת של צבא סוריה יחד עם חיל האוויר הרוסי על מעוזי המורדים האחרונים לפני כחודשיים, נהרגו לפחות 544 בני אדם ועוד 2000 נפצעו, חלק גדול מהם באופן קשה.

על פי הדיווח, מטוסי קרב רוסיים הצטרפו ב-26 באפריל לצבא סוריה במתקפה הגדולה ביותר על מעוזי המורדים בעיר אידליב, שגבתה את חיים של 544 בני אדם לפחות, ביניהם 130 ילדים. עוד 2117 בני אדם נפצעו במתקפות הבלתי פוסקות מאז של צבא סוריה ורוסיה יחד.

ביום שישי האחרון נהרגו 15 בני אדם, בהם מספר ילדים, מפצצות תבערה שהטילו מטוסי חיל האוויר הרוסי על הכפר ממביל במחוז אידליב.

"הצבא הרוסי ובן בריתו הסורי מכוונים בכוונה לעבר אזרחים, כאשר גם מספר המתקנים הרפואיים שהופצצו עומד על מספר שיא" אמר פאדל עבדול ראני, יו"ר "המרכז הסורי לזכויות אדם".

בחודש שעבר דיווח ארגון "Human Rights Watch" כי צבאות סוריה ורוסיה משתמשים במתקפות האוויריות שלהם בפצצות מצרר ותחמושת בלתי חוקית אחרת, שפגעו באזורים מאוכלסים ובמאות אזרחים חפים מפשע.

על פי האו"ם, לפחות 300 אלף בני אדם נאלצו בחודשים האחרונים לעזוב את בתיהם בעקבות ההפצצות ולעבור לשטחים פתוחים סמוך לגבול עם טורקיה. מוסקבה הכחישה את הטענות כי חיל האוויר הרוסי הפציץ אזורים אזרחיים וגרמו למותם של מאות האזרחים, והאשימה את המורדים הסוריים בהרג ההמוני.