חוגגים עם הילדים המיוחדים
חוגגים עם הילדים המיוחדיםצילום: נתנאל אריאל

ארגון 'עלה' חגג היום בר ובת מצווה מיוחדת לעשרות ילדים וילדות מיוחדים, כשהמטרה היא לתת להם הרגשה שמדובר באירוע מיוחד לכל ילד וילדה.

הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל 'עלה' מספר לערוץ 7 על ההתרגשות הן של צוות המטפלים והמטפלות והן של המשפחות.

"אנחנו עושים להם שמחה כמו כל בר ובת מצווה. הזמנו את האורחים של בני ובנות המצווה, מוסיקה, צלמים, כל אחד קיבל חליפה וכל אחת קיבלה שמלה חדשה כדי לעשות לכל אחד חגיגה כמו שכל ילד וילדה זוכים לה. אם הצלחנו להעלות חיוך גם על פניו של הילד וגם על פני ההורים - עשינו משהו. התפקיד שלנו הוא לעשות טוב לילדים שלנו ולמשפחות שלהם. בסוף האירוע כל משפחה קיבלה אלבום כאילו זה האירוע האישי שלה".

הילדים המיוחדים זכו לבר ובת מצווהצילום: נתנאל אריאל

לדבריו, לילדים יש מודעות חרף מצבם למשמעות של קבלת עול מצוות. "אנחנו מסברים לבני ובנות המצווה כבר חודשים ארוכים את המשמעות של קבלת המצוות, גם אלו שהם לא יהיו כנראה חייבים בהם לעולם. הם מתרגשים ואנחנו מאמינים שהם מבינים - כל ילד וילדה לפי המושגים שלהם. למעשה, זה האירוע הייחודי שיש למשפחה עם הילד הספציפי הזה לאורך כל החיים וזה נותן משמעות לילד ולנו".

"הילדים שלנו, שהם למעשה ילדים שהם פטורים מהמצוות בגלל מצב בריאותם וגופם, בגלל שהם רתוקים לכסאות גלגלים ולעתים מתקשרים רק באמצעות העיניים. האם יש לאב או לבן שמחה ביום כזה? אנחנו לא יודעים. אבל חובתנו לעשות להם את השמחה הזאת", הוא מסכם.