תלמידי תיכון
תלמידי תיכוןצילום: iStock

ויליאם לטסון, מנהל בית ספר תיכון במחוז פאלם ביץ' בפלורידה, פוטר מתפקידו לאחר שהתכחש להתרחשות השואה בפני אחד מהורי המוסד החינוכי.

בשנה שעברה פנה אחד ההורים אל לטסון, וביקש פרטים על תכנית הלימודים בנושא השואה בתיכון הקהילתי.

המנהל השיב, "אני לא יכול, כאיש חינוך, לומר שהשואה היא אירוע עובדתי היסטורית. לא כולם מאמינים שהשואה אכן התרחשה. אני מכבד את דעתך כהורה, אבל אני מנהל בית ספר ציבורי ולא כל ההורים מאמינים במה שאתה מאמין".

הוא אף תלה את תשובתו ב"מדיניות מנהל החינוך של מחוז פאלם ביץ'".

לאחר שההתכתבות נחשפה, מנהל החינוך התנער מלטסון. "הודעתו היתה פוגענית וסותרת את ההתנהלות של איש חינוך ראוי. מערכת החינוך שלנו לומדת כל העת כדי להיות מובילה בהנחלת השואה ולקחיה לתלמידים. תכנית הלימודים של המחוז, העוסקת גם בשואה, מבוססת אך ורק על עובדות היסטוריות", נכתב בהצהרה שפורסמה.

המנהל, לפני שפוטר, התנצל בראיון לעיתון מקומי על מעשיו. "אני מצטער על התגובה שכתבתי לאותו הורה. היא לא שיקפה את את המחוייבות המקצועית והאישית שלי לחינוך כל התלמידים להכרת זוועות השואה".

"כל דור חייב להכיר וללמוד מן הזוועות של הנאצים ומהסבל הבלתי יתואר ונתפס שעבר על היהודים באותה תקופה. זה כתם שהכתים את כל המין האנושי והוא חייב להילמד בכל מוסד חינוכי", סיכם יו"ר מועצת המנהלים של מחוז פאלם ביץ', פרנק ברביירי.