ליאור אליהו
ליאור אליהוצילום: האתר הרשמי של הפועל י-ם

אחרי עומרי כספי וגל מקל, שחקן ישראלי נוסף בדרך לליגת הכדורסל הטובה בעולם? לא באמת.

עונה רעה מאוד עברה על ליאור אליהו העונה במדי הפועל ירושלים. אחרי שהסתכסך מספר פעמים עם מאמנו ומאמן נבחרת ישראל בכדורסל עודד קטש, מיעט הקפטן של ירושלים לקבל דקות משחק ובמהלך העונה אף היה נראה כי זה בדרך לפרישה ממשחק פעיל.

היום (שלישי) קיבלה הקריירה של אליהו תפנית מצחיקה והזויה כשלא אחרת מאשר סגנית אלופת ה-NBA והאלופה היוצאת, גולדן סטייט, הודיעה כי רכשה את זכויות הדראפט של אליהו ממינסוטה.

כזכור, ב-2006 נבחר אליהו בדראפט ה-NBA על ידי אורלנדו אך לא זומן לסגל הקבוצה. בהמשך עברו הזכויות על אליהו למינסוטה שהחזיקה בו עד הבוקר, אז רכשה גולדן סטייט את הזכויות עליו.

כזכור, מי שלקח חלק פעיל במדי סגנית האלופה הוא עומרי כספי. השחקן הישראלי הראשון והיום גם היחיד בליגת הכדורסל הטובה בעולם אמנם נופה מסגנית האלופה לפני תחילת הפלייאוף ולא היה שותף לאליפות אשתקד, אך הרשים במדיה ורק פציעה קשה מנעה ממנו לשחק במדיה עד סוף העונה.

מדובר בעניין פוראמלי בלבד ולא כזה שיביא את אליהו להיות השחקן הישראלי השלישי בהיסטוריה בליגת הכדורסל הטובה בעולם והישראלי השני שלובש את מדי גולדן סטייט, כשזה נעשה כמהלך של האלופה היוצאת להיפטר ממשחק שחקנים כדי לפנות מקום בתקרת השכר שלה לשחקנים אחרים שצפויים להגיע.

בתמורה לזכויות על אליהו, העבירה גולדן סטייט שלושה שחקנים וסכום כסף, ואליהו שנמצא בשלהי הקריירה שלו יכול רק לחייך נוכח האזכור של שמו לצד סגנית האלופה ואולי להכניס זאת לקורות החיים שלו.

בסך הכל שיחק אליהו העונה 31 משחקים כשרק ב-15 מתוכם הוא פתח בחמישייה של הפועל ירושלים. את העונה הסדירה סיים אליהו עם ממוצעים של 7.1 נקודות, 4.3 ריבאונדים ו-3.7 אסיסטים בקצת יותר מ-20 דקות בממוצע ובפלייאוף מעמדו נשחק עוד יותר. רגע אולי לפני הפרישה שלו, זוכה אליהו למעט נחת וחיוך אך גם לא מעט תחושת פספוס על מה שהיה עוד יכול להיות.