מופקדי: יום חג לפעוטות בישראל

ענת מופקדי, מנכ"לית 'אנו - עושים שינוי' בירכה בראיון לערוץ 7 על התחייבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את האחריות על הטיפול בגיל הרך לידי משרד החינוך.

"בשבוע האחרון יצאו לרחובות למעלה מ- 60 אלף איש. הם יצאו לרחובות כי אכפת להם מהילדים של כולנו. הילדים שלנו לא נולדים בגיל 3 אלא בגיל 0 והם צריכים מערכת חינוכית שתתמוך בהם, מסגרת חינוכית בטוחה, מסגרת חינוכית עם נהלים", ציינה מופקדי, "לשלוח את הילדים של כולנו למסגרת לא בגלל המלצות, ובאותו רגע שהדלת נסגרת אין לשום הורה מושג מה קורה שם".

"המנוע לקבלת ההחלטה נבע מכוח ההירתמות של קואליציה בעלת שותפים רבים לדרך שהתאגדו למען שינוי מדיניות רעועה בת 70 שנים. זהו יום חג לפעוטות בישראל. מדינת ישראל הבינה שילדינו זקוקים למערכת חינוך משמעותית לאורך כל הדרך", הוסיפה.

"זהו יום היסטורי", קבעה מופקדי, "לאחר עבודה מאומצת בת שנים של הקואליציה, אשר במהלכן איגדנו יחד שותפים יקרים לדרך. החל מארגונים ציבוריים, אנשי אקדמיה, מפעילי מסגרות והורים פעילים, הצלחנו להדהד את חשיבות הגיל הרך ואת הצורך ביצירת רצף חינוכי מלידה ועד גיל 18, מתוך הבנה מעמיקה כי ילדי ישראל לא נולדים בגיל 3. יחד עם זאת עבודה רבה עוד לפנינו. בל נשכח שעלינו להשלים את הליכי ההסדרה הנגזרים מחוק הפיקוח ולפעול לתקינה הולמת שתאפשר הגעה מבחינה פיזית ורגשית לכל ילד וילד. אנו דורשים כי המדינה תפרוש את חסותה על האזרחים הרכים באופן מיידי בכדי שכולנו נתעורר למציאות בה שלומם וביטחונם של ילדינו מובטח"

לסיום אומרת מופקדי, "לצערי יש לאחרונה הרבה מקרים של פגיעה בילדים ולכן צריך לתת הכשרה למטפלות ומערכת חינוכית שתתמוך בכל המהלך. חובת ההוכחה על ראש הממשלה ושר החינוך. מדובר בפתרון טוב שמחייב משאבים ותקנים".