הר הזיתים
הר הזיתיםצילום: חזקי ברוך

הר הזיתים יואר באורה של ירושלים עם המופע הענק של הזמר אברהם פריד, שמארח בשני ערבים את חנן בן ארי ואת שולי רנד למופע מרגש בפסגת הר הזיתים.

את המופע יזמה מועצת בתי העלמין בשיתוף משרד ירושלים ומורשת, וכחלק מהגברת הנוכחות היהודית בהר הזיתים שהולכת וגוברת בשנים האחרונות.

המופע יתקיים ברחבת מלון הקשתות ביום רביעי ז' בתמוז (10.7.19) - אז יארח פריד את חנן בן ארי וביום חמישי ח' בתמוז (11.7.19) פריד יארח את שולי רנד. פתיחת השערים בשעה 19:00. המופע יתחיל בשעה 20:00. הרשמה מראש חובה. ההגעה למקום בהסעות בלבד שיצאו החל מהשעה 18:00 מגבעת התחמושת בירושלים.

המופע מצטרף לשורה ארוכה של פעילות שביצעה מועצת בתי העלמין בהר הזיתים, שהביאו לכך שבשנים האחרונות עלו מאות אלפי יהודים להר הזיתים כדי לפקוד את קברי יקיריהם ולשאת תפילה על קברי הצדיקים. גידול עצום נרשם גם בקרב משפחות המבקשות לקבור את יקיריהן בהר הזיתים.

הנוכחות היהודית הביאה לכך שכיום מוגרה לחלוטין התופעה של זריקת אבנים לעבר יהודים העולים להר. לרשות העולים עומדת כיום תחבורה נוחה של קו 84 הפועל לכל אורך שעות היום מגבעת התחמושת להר הזיתים.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, ציין "המשרד לשירותי דת הוא שותף בכיר למהפכה היהודית בהר הזיתים שמאות אלפים זוכים לעלות היום להר הזיתים -מחזות שלא נראו בעבר. כיום אפשר לומר שהיהודים חוזרים להר הזיתים"

מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים הרב הלל הורוביץ: "בזכות חיזוק הריבונות היהודית בהר הזיתים, יש בשלש השנים האחרונות עלייה במאות אחוזים של אנשים המגיעים לפקוד את ציון בני משפחותיהם ורבותיהם בהר הזיתים, ואף גדל הביקוש לטמון את יקיריהם בסמוך למקום המקדש. אנחנו שמחים על המהפכה האדירה שחוללנו בזכות השותפים שלנו המשרד לשירותי דת , עיריית ירושלים, המשרד לענייני ירושלים ומורשת. לפני זמן לא רב היה קשה להאמין שיהיה אפשר להרים מופע שכזה בהר הזיתים. כיום אנחנו רואים שאפילו המעצמה הגדולה בעולם כבר מכירה בריבונות שלנו בירושלים".

לאתר המופע