רומן זדורוב
רומן זדורובצילום: יונתןן סינדל, פלאש 90

במסגרת בקשתו למשפט חוזר עבור רומן זדורוב המואשם ברצח תאיר ראדה ז"ל, מתכוון עורך דינו, ירום הלוי, להציג הקלטת שיחות עם המדובב שחילץ מזדורוב את ההודאה ברצח, וממנה עולה כי לכאורה תודרך המדובב בניגוד לחוק ונאמר לו כיצד נרצחה תאיר.

על דבר ההקלטה מדווח העיתון 'ידיעות אחרונות' המספר כי ההקלטה נשמרה בין חומרי החקירה הרבים ועד היום לא נבדקה משמעותה.

על פי הדיווח שאל המדובב ארתור את יבגני, מדובב נוסף: "תראה... כשתצא... תדבר עם יורם בטלפון, תדבר איתו, תגיד: 'תעדכן אותי'... אתה הרי שוטר. שיעדכן אותך. תגיד: 'היה לנו כמה שיחות בינינו, איך למעשה היא נרצחה?’".

החשש העולה מההקלטה נוגע לחשד שמא הדברים הובילו לשיבוש חקירה ותדרוך של המדובב באשר לאופן בו נרצחה תאיר, ולמעשה בכך ידע לכאורה המדובב לאילו פרטים מוכמנים עליו להוביל את זדורוב במהלך חילוץ ההודאה.

העיתון מדגיש כי אין כל הוכחה שקשירת הקשר לכאורה לשיבוש הליכי החקירה אכן יצאה אל הפועל, אך סנגורו של זדורוב טוען כי בהמשך פעולת הדיבוב ניתן לזהות סימנים לכך שמידע שלא היה בידי ארתור לפני אותו סיכום – כן נמצא בידיעתו לאחר שהוצא באותו יום מן התא ושב אליו.

"קשירת הקשר המתועדת שקשרו שני המדובבים, להפללת רומן בדרך שקרית, מיטיבה להוכיח את זעקתו מזה 13 שנה כי החוקרים, בשיתוף פעולה עם המדובבים, תפרו לו תיק, והדיחו אותו להודות הודאת שווא. חמור יותר שקשירת הקשר אכן יצאה אל הפועל, כמו כן, היותו של המדובב השני שוטר, מעידה שבעתיים על הריקבון והמרמה שהיוו חלק בלתי נפרד מהחקירה למן תחילתה ועד אחריתה. בעוד כארבעה חודשים אגיש את הבקשה למשפט חוזר, שתכלול כמובן את כל הראיות החדשות, שבכוחן להביא לזיכויו של רומן, והמוכיחות באופן חד־משמעי כי הרשעתו הייתה שגויה", מצוטט עו"ד הלוי ב'ידיעות אחרונות'.

פרקליטות המדינה הגיבה לדברים: "השיחה תומללה והוגשה במשפט כמוצג, ואין בה כל חידוש או חשיפה. המדובב העיד במשפט ומסר בחקירתו הראשית שביקש לקבל עוד מידע כדי לסייע להצלחת הדיבוב ונענה בשלילה. יתר הטענות הן השערות מופרכות שאין להן שום בסיס ונועדו להטעות את הציבור במסגרת הקמפיין המתמשך לקעקע את הכרעות בתי־המשפט בפרשה זו".

ממשטרת ישראל נמסר:
''משטרת ישראל ניהלה את החקירה המורכבת של רצח תאיר ראדה ז״ל, במקצועיות וביסודיות, בהתאם לנהלים ולממצאים שנאספו. החקירה כללה מגוון פעולות ובוצעה בליווי הפרקליטות שהגישה בסיומה כתב אישום. תיק החקירה נדון והוכרע בבית המשפט במספר ערכאות, תוך שטענות ההגנה נטחנו ״עד דק״ ונדחו.

''לצערנו, במהלך השנים שחלפו מאז מושמעות טענות ממוחזרות חדשות לבקרים, באמצעות ״מומחים מטעם" ובעלי אינטרסים שונים, בניסיון פסול לנהל חקירה והליך משפטי אלטרנטיבי ברשת החברתית ובתקשורת ולהשפיע על דעת הקהל בנושא זה, זאת על אף שכלל הטענות נבחנו ונדונו בין כותלי בית המשפט ולאחר שנבחנו לעומקן נדחו כאמור''.