כדורסל (ארכיון)
כדורסל (ארכיון)ישי קרוב

חודש וחצי עבר מאז הסתיימה לה עונת 2018/19 בליגת העל בכדורסל עם זכייתה של מכבי תל אביב באליפות המדינה בפעם השניה ברציפות.

חודש וחצי מחכים אוהדי הכדורסל הרבים לחזרתן של הקבוצות האהובות אל הפרקט, בזמן שאלה בונות מחדש את סגל השחקנים וצוות האימון שלהן.

בזמן שהקבוצות השונות מתחזקות, אוהדי הכדורסל קיבלו הודעה על דחיית פתיחת העונה החדשה בשבוע. הסיבה לכך היא ביטול חלון הנבחרות שתוכנן לחודש נובמבר על ידי פיפ"א. משכך, הוחלט על ידי מנהלת הליגה לדחות את פתיחת העונה בשבוע כשזו תחל למעשה בין ה-5 ל-7 באוקטובר, שלושה חודשים מהיום.

מי שתשחקנה עוד לפני כן תהיה העולה החדשה מכבי חיפה שתשחק מול מכבי תל אביב כבר ב-28 בספטמבר. הסיבה לכך היא מסע המשחקים המסורתי של הירוקים מהכרמל בארצות הברית.

כזכור, בכל שנה יוצאת חיפה למסע משחקים שכולו ראווה בארצות הברית מול קבוצות כדורסל מהליגה הטובה בעולם, ליגת ה-NBA. בכל שנה מסע זה שהינו לראווה בלבד, מביא לכך שהירוקים מפסידים משחקים רבים בפתיחת העונה ומשלימים אותם רק בהמשך העונה, דבר שמעורר את זעמם של אוהדים רבים.

במנהלת הליגות אמרו כי הקדמת המשחק בין המכבים, אלה מחיפה ואלה מתל אביב שהוקדם מהמחזור השמיני, מתקיימת גם בשל העובדה שמדובר בשבוע בו יש מחזור כפול במפעל היורוליג היוקרתי בו מכבי ת"א משחקת. על ידי הקדמת המשחק בין השתיים פתרה המנהלת שתי בעיות של הקבוצות הללו.

עוד הודיעו במנהלת הליגה כי גביע ווינר סל המסורתי, טורניר פתיחת העונה, יתקיים בין ה-22 ל- 26 בספטמבר.

השנה אמורות כל קבוצות הליגה להשתתף בגביע ווינר, כששלב שמינית הגמר נקבע ל-19 בספטמבר ורבע הגמר יחל ב-26 בספטמבר. משחק הגמר יתקיים שבוע לאחר מכן.

לגבי שינוי שיטת המשחקים והמעבר מפיינל-פור לסדרות, עדיין אין חדש כאשר במנהלת הליגה מנסים להגיע להסכם לגבי חוקי השחקנים הזרים בליגה. במידה שלא יצליחו להגיע להסכם בקרוב, תישאר המתכונת שפוגעת בעקרון הספורטיבית ובתחרויות, שיטת הפיינל-פור, על כנה.