הפגנה ברמת גן
הפגנה ברמת גןצילום: יוני קמפינסקי

אביהו בן משה, יו"ר מפלגת 'הבית היהודי' וחבר מועצת עיריית רמת גן, תקף אמש בחריפות את סיעת ש"ס המקומית שבחרה להישאר בקואליציה למרות שחומת השבת נפרצה במרחב הציבורי באופן בוטה וחסר תקדים.

בראיון ל'קול חי' הוא גולל את אירועי אמש במליאת העיריה. "ניסיתי לדבר בישיבה, אבל ראש העיר סגר לי את המיקרופון, באתי עם מגאפון מהבית ואמרתי את דבריי דרך המגאפון. לא נוח לו לשמוע את האמת, לכן הוא סגר לי את המיקרופון. זאת הדמוקרטיה של שאמה הכהן".

"חברי האופוזיציה מנסים למשוך את הישיבה עד לאחר 12 בלילה ואז ההחלטה לא תוכל לעלות להצבעה", מספר אביהו, "אבל לבסוף ההצבעה עולה וההחלטה השערורייתית מתקבלת. ראש העיר מבין שהוא עשה טעות חמורה, אם הייתה לו טיפת צניעות הוא היה קורא לחשיבה מחודשת. אבל שהעץ נמצא בשמיים הוא לא יכול לרדת".

בהמשך תקף את סיעת ש"ס המקומית. "הסיעה היחידה החרדית היחידה שנשארה בקואליציה היא מפלגת ש"ס, למרות ההחלטות על חילולי השבת, צעד שמעורר תמיהה אצל רבים בקרב הציבור החרדי והדתי בעיר ומחוצה לה".

"הם נותנים לראש העיר את הלגיטימציה לעשות חילולי שבת. הם צריכים לפרוש היום בערב. בגלל ג'ובים ותפקידים הם לא פורשים זה גובר על האידאולוגיה. בבחירות ש"ס רצה על קמפיין של שמירת שבת", תהה.

במקביל חברי הכנסת בש"ס וביהדות התורה המשיכו לתקוף את שאמה הכהן. "ראש עיריית רמת גן מנסה לחקות את חולדאי מתל אביב", אמר סגן השר יצחק כהן מש"ס.

לדבריו, "בכל מה שקשור לפגיעה קשה בערכי השבת והיהדות ברמת גן למרות שהוא נבחר בקולותיהם של הציבור הדתי החרדי והמסורתי ברמת גן הוא חיקוי גרוע של חולדאי והוא אפילו לא מהדורת כיס של חולדאי".

כהן הוסיף כי "כדאי מאד שיתרכז בשגשוגה של רמת גן. הציבור היקר של רמת גן לא מעוניין בפרובוקציות שלו ואף סולד ממעשיו של ראש העיר".

סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) הבהיר אף הוא כי מדובר בדריסה בוטה של הסטטוס קוו.

"ההחלטה המבישה שקיבלה מועצת עיריית רמת גן, פוגעת אנושות בכל יהודי ויהודי שהשבת והמסורת חשובה לו, הן תושבי רמת גן והן אלו מחוצה לה. בנוסף לכך, היא לא רק פוגעת בדבר היקר ביותר לעם היהודי, אלא גם רומסת לחלוטין את הסטאטוס קוו שהיה נהוג כל השנים. כשנבחר ציבור שמכנה את עצמו שומר מסורת מצפצף בניד עפעף והורס את ערכי הדת והמסורת", אמר.

"תנועת אגודת ישראל העומדת מאז ומעולם בחוד החנית במערכה על שמירת שבת קודש, לא תאפשר זאת. ועל חבריה ונציגיה להתכנס מיידית כדי לעשות הכל בכל דרך אפשרית ולמנוע את החרפה הזו שעלולה לגרור בעקבותיה חילול שבת המוני בערים נוספות רח"ל", דברי סגן השר.