שחקני חיפה חוגגים באצטדיונם הביתי. גם הערב?
שחקני חיפה חוגגים באצטדיונם הביתי. גם הערב?צילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

האחת כמעט ולא התחזקה, האחרת התעוררה לאחר שהבעלים חזרה לקבוצה, הערב (חמישי) שתיהן רוצות לפתוח את עונת 2019/20 ברגל ימין.

בעוד מכבי חיפה תארח את מורה הסלובנית באצטדיונה הביתי, אצטדיון סמי עופר, הדרומיים יצאו למשחק חוץ באלבניה מול לאצ'י המקומית.

למעשה, משחקיהן הערב של השתיים יהיו המשחקים הראשונים שלהן לעונת 2019/20 כשאלה מתחילות מוקדם הרבה יותר את עונה זו מכל יתר קבוצות ליגת העל בכדורגל, זאת במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית.

שתי הקבוצות הישראליות אמורות לעבור בקלות אמנם את המשוכה הראשונה בדרך לשלב הבתים של הליגה האירופית, אך נראה כי בעוד קבוצה אחת עשתה רכש בהתאם לשם כך, האחרת דשדשה במקום ועשויה לספוג שוב הפסד מביך ומשפיל מול יריבה אלמונית וקטנה ממנה.

לאצ'י, יריבת הדרומיים מבירת הנגב, סיימה את העונה האחרונה רק במקום השישי בטבלה, אך בשל הרחקתה מאירופה ל-10 שנים של סקנדרבג שמוקמה במקום הרביעי בטבלה ופלמורטארי החמישית שלא קיבלה את רישיון אופ"א להשתתף במפעלים, קיבלה זו את הכרטיס למפעל האירופי.

לאלבנים ניסיון טוב מול ישראלים, כשבעונה שעברה הביכה את רוני לוי, כיום מאמן בית"ר ירושלים ובעונה שעברה מאמנה של אנורתוזיס הקפריסאית.

באר שבע כאמור לא אמורה להתקשות מול היריבה האלבנית כשזו ביצעה מספר מהלכים לחיזוק הסגל. בכלל, באר שבע עשתה מהפכה העונה בסגל השחקנים כשהחתימה צעירים רעבים מהליגה הלאומית, אליהם צירפה שחקנים מוכחים מליגת העל דוגמת דוד קלטינס, עדן שמיר ושטקוס וכמובן זרים מבטיחים.

נקודת התורפה של באר שבע הוא דווקא הקפטן - מאור מליקסון. הכוכב הגדול של הקבוצה מושבת כבר תקופה ארוכה ממשחק ונראה כי אם לא יצליח לחזור בקרוב לכושר משחק עשוי הוא להודיע על פרישה. בחסרונו תצטרך באר שבע התעלות של שחקנים אחרים ובמיוחד הרכש החדש מקוסטה ריקה - ג'ימי מרין.

לעומת באר שבע, הירוקים מהכרמל שסיימו את העונה האחרונה במקום המוביל לאירופה לאחר מספר רב של פיטורי מאמנים ולמרות יכולת רעה עד לאמצע העונה, כמעט ולא ביצעו אף רכש ובעיקר לא כזה שמצית את הדמיון של אוהדיה הרבים שיצאו במחאות ענק נגדה.

החיפאים יפגשו את מורה הסלובנית שסיימה את העונה האחרונה שהייתה הראשונה שלה בליגת העל הסלובנית במקום הרביעי, כאשר הקשר שלה לישראל הוא המאמן אנטה שימונדז'ה, מאמן מאריבור לשעבר.

הסלובני הוא זה שהביא בתיווכו של סוכן השחקנים דודו דהאן את סינטאיהו סלליך ומרואן קבהא למאריבור ואף ניצח את מכבי תל אביב במוקדמות ליגת האלופות לפני חמש שנים יחד עם הקבוצה הסלובנית.

האם חיפה תשלם את המחיר על חוסר ברכש? באר שבע תצליח לפתוח עונה אירופית ברגל ימין אחרי אכזבה וכישלון מקצועי גדול בעונה שעברה? תשובות הערב.