השר כ"ץ עם הצוערים
השר כ"ץ עם הצועריםצילום: משרד החוץ

טקס סיום מחזור ל"ה של קורס הצוערים במשרד החוץ נערך היום (חמישי) במעמד שר החוץ ישראל כ"ץ, ובהשתתפות צמרת המשרד ומשפחות הצוערים.

הקורס מנה 21 צוערים שמגיעים מכל שכבות החברה הישראלית. הצוערים נבחרו מתוך אלפי מועמדים לאחר מיונים שנמשכו חודשים רבים.

לצד מקצועות היחסים הבינלאומיים ומדעי המדינה, הצוערים מגיעים גם מתחום המדעים המדויקים, הארכיאולוגיה, החינוך הגופני ועוד. הצוערים שולטים במגוון רב של שפות, לרבות שוודית, פינית, גיאורגית, איטלקית, גרמנית וערבית.

הקורס הכשיר את הצוערים בתחומי העשייה הדיפלומטית המגוונים, ובמהלכו נחשפו הצוערים לעקרונות העבודה הדיפלומטית באמצעות הרצאות, סדנאות, ביצוע תרגילים וסימולציות ואף התנסות בעבודה בשטח. השנה הושם דגש על תחום הדיפלומטיה הדיגיטלית, מיומנויות ניהול ועבודת צוות.

בוגרי הקורס יצאו לשרת באחת מנציגויות ישראל בעולם וישתלבו בעבודה המורכבת של ייצוג ישראל, השתתפות בפורומים בינלאומיים, לקיחת חלק בשיחות ודיאלוגים מדיניים, וקידום קשרים כלכליים.

שר החוץ כ''ץ אמר בטקס "מדינת ישראל ניצבת בפני אתגרים משמעותיים המחייבים את עבודתם של דיפלומטים ישראלים בלמעלה ממאה נציגויות ברחבי העולם, אליהן אתם צפויים להצטרף בתקופה הקרובה.

''עלינו להמשיך בעמידתנו האיתנה לצד ארה"ב ומדינות נוספות אל מול איראן המאיימת לא רק על ישראל אלא על מדינות האזור כולו ומעבר לכך. הלחץ על איראן נותן את אותותיו על המשטר, וההוכחה לכך היא ההפרות האיראניות האחרונות של העשרת אורניום מעבר למה שהתחייבה אליו בהסכם ה-JCPOA''.

כ''ץ הוסיף ''אי היציבות במזרח התיכון ואיומי האיסלאם הרדיקלי שהתגברו בשנים האחרונות רק מדגישים את גודלו של סיפור ההצלחה הישראלי כאי של יציבות ושגשוג. אנו גם מתמודדים על בסיס יומי מול ניסיונות של דה לגיטימציה כנגד ישראל כמדינתו היחידה של העם היהודי.

"במקביל לאתגרים אלו, ישנה החובה - וגם הזכות - לקיים ולהעצים קשרים עם קהילות וראשי קהילות יהודיות בעולם ולא פחות חשוב, לחזק את הקשרים עם ידידנו מדתות שונות מסביב לעולם.
מול אתגרים אלו ניצבים אנשי משרד החוץ בחוד החנית של העשייה המדינית בכל יום, בכל שעה ובכל מקום".

כץ הדגיש כי הוא שמח ונרגש לראות את הרוב הנשי המובהק בקרב מסיימי הקורס, ''זו היסטוריה. יחד עם זאת, אני שמח לראות את הגיוון של האנשים המוכשרים כאן, מכל שכבות החברה הישראלית, ומכל קצוות הארץ. כך נמשיך.

''הבחירה בחיי שליחות למען מדינת ישראל איננה בחירה קלה והיא מחייבת לא רק התגייסות אישית אלא התגייסות משפחתית. אני מביע הערכתי הרבה לכם ולבני משפחותיכם על ההקרבה הרבה והתמיכה שלהם בכם. עלו והצליחו".

השר כ"ץ התייחס לנושא התקציב במשרד החוץ ואמר ''ידוע לכולנו שמשרד החוץ שרוי במשבר מתמשך שנובע בעיקר מחוסר בתקציב ונטילת סמכויות. התחלתי ובכוונתי להוסיף ולפעול כדי לתקן ולהסדיר סוגיות חשובות אלה ,כל זה במטרה לאפשר לכם לפעול בזירה הדיפלומטית למען אזרחי ישראל ולמען מדינת ישראל".