אשכנזי וחבריו חוגגים הערב בחיפה
אשכנזי וחבריו חוגגים הערב בחיפהצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה,

הערב (חמישי) החלו באופן רשמי שתיים מקבוצות ליגת העל בכדורגל את עונת המשחקים 2019/20. היו אלה מכבי חיפה והפועל באר שבע ששיחקו מול יריבות מסלובניה ואלבניה במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית.

שתי הקבוצות הישראליות שהיו פייבוריטיות מול יריבתן על הנייר, התקשו מאוד במשחקיהן הראשונים לעונה, ואת שתיהן הצילו שחקנים אלמוניים שהגיעו בכלל מהליגות הנמוכות.

האלופה היוצאת מבירת הנגב שפתחה את העונה שעברה בצורה רעה באירופה, המשיכה למעשה את היכולת הרעה שאפיינה אותה בעונה שעברה במסעה האירופי, כשהציגה משחק רע ונרפה מול היריבה האלבנית הקטנה.

דווקא אחרי שנראה היה שהאלופה היוצאת מבאר שבע חוזרת לעצמה, עם מהפכה בסגל השחקנים והחתמות מרשימות ונוצצות, זו הציגה יכולת רעה. שער מוקדם של האלבנים, בדקה השלישית לאחר טעות קשה של השוער החדש שטקוס, לא תרם לשקט הנפשי של הקבוצה מבירת הנגב שחששה מפתיחת עונה רעה בדומה לזו של העונה שעברה.

הלחץ נתן את אותותיו כשבאר שבע לא הצליחה להגיע לשום מצב במחצית הראשונה, בעוד האלבנים החלשים היו קרובים להכפיל את התוצאה עם ניסיון בעיטה ממרחק של 55 מטרים שכמעט והכניעה את שטקוס בפעם השניה.

במחצית השניה ניסה בכר לעורר את שחקניו ובדקה ה-70 הכניס את הרכש החדש שהגיע מתחתית הליגה הלאומית, גל לוי ששיחק בעונה שעברה במדי הפועל פתח תקווה. 8 דקות הספיקו ללוי האלמוני והצעיר לכבוש שער חוץ יקר מאוד שקבע בסיום - תיקו 1:1 שמשאיר פתח של תקווה עבור האדומים מבירת הנגב.

כאמור גם חיפה נאלצה להיעזר בשחקן ששיחק בליגות הנמוכות בכדי להכניע הערב את יריבתה הסלובנית, מורה. הירוקים התקשו גם הם עד שהגיע יובל אשכנזי שהחל את העונה שעברה בליגה א'. אשכנזי, שאת העונה האחרונה בילה במדי בני יהודה ממנה הגיע הקיץ ואיתה זכה בגביע המדינה בכדורגל, כבש שער בבכורה שלו במדים הירוקים לעיניי עשרות אלפי אוהדים חיפאים בדקה ה-64 והפיח חיים בליבם של האוהדים הרבים ששרקו בוז בהפסקת המחצית לאור היכולת הרעה של שחקניהם על כר הדשא.

אחרי 4 דקות הכפיל מבשל השער הראשון, מוחמד עוואד, את התוצאה שקבעה - ניצחון 0:2 לירוקים מחיפה במשחק הראשון מבין שתיים מול הסלובנים אותם הם צפויים לעבור.

בהמשך מחכות יריבות קשות הרבה יותר לשתי הקבוצות הישראליות ומעניין יהיה לראות אם אכן תהיינה נציגה ישראלית בשלב הבתים של הליגה האירופית העונה.