לשים לב לפרטים הקטנים
לשים לב לפרטים הקטניםצילום: ישיבת ההסדר ראשל''צ

כ-180 נשים התכנסו ליום ''העצמה נשית ורוחנית'' שנערך בישיבת ההסדר בראשון לציון

כיצד משפיעה נקודת המבט שלנו על המציאות ומה החשיבות בראיית הטוב על חיינו? עם שאלות אלו ועוד התמודדו המשתתפות ביום העיון שהתקיים תוך שיתוף פעולה בין הגרעין התורני בראשון לציון והמחלקה לתרבות יהודית בעירייה בראשות חברת מועצת העיר מיכל קלדרון.

את היום פתח נשיא הגרעין התורני וראש ישיבת ההסדר בראשון לציון הרב שלמה לוי המשמש כרב שכונת המערב הישן בעיר. "הישיבה והגרעין התורני המשיכו את מסורת יום העיון לנשים שעסק הפעם בזווית ההסתכלות שלנו על הדברים בחיינו", אמרה הרב לוי.

''העובדה שביום העיון השתתפו נשים מכל גווני החברה הישראלית מחזקת בנו את ההכרה בחשיבותם של כנסים אלו. אני תפילה כי ישיבת ההסדר בעיר תמשיך להווה מגדלור תורני ובית חם לציבור", הוסיף הרב.

חברת מועצת העיר ראשון לציון, מיכל קלדרון, שהייתה אמונה על הפקת האירוע, ציינה: "השילוב בין הרצאות איכות וסדנאות בעלות עניין גבוה יצרו יום מגוון, מרגש ומעצים. אני רוצה להודות לצוות הנשים המדהימות מהעיר, למנהל המחלקה לתרבות תורנית איתי קרמר ומזכירתי שרית בן הרוש שעזרו לי לאורך כל הדרך".

הרב יהושע שפירא העביר הרצאה בנושא "מעט טוב – התבוננות פנימית". הוא אמר כי "כדי ליצור שינוי במצוי, יש להרחיב ולהגדיל את הדימיון והשהייה ברצוי שלנו. זה נקרא 'תפילה', אבל זה לא צריך להיות דווקא בזמן התפילה, אלא יכול להיות אפילו חמש דקות בערב בבית או בכל מקום אחר. עלינו להתרגל לדמיין את מה שאנו רוצים, גם אם זה רחוק מהמציאות. דרך השהייה בדימיון ניצור את המציאות".

סא''ל במיל' אורי שכטר דיבר על החשיבות במתן תשומת לב לפרטים הקטנים. "ישנן נקודות רבות בחיים שרק צריך להפנות אליהן תשומת לב. דרך מעשים פשוטים וקטנים אפשר לשנות דברים גדולים. אני ממליץ לכולנו לשים לב לפרטים- לשומר בקניון ולאנשים שמעניקים לכם שירות; לחייך ולהגיד מילה טובה - זה מחולל מציאות. הדבר החשוב ביותר הוא להקשיב הקשבה אמיתית וכנה, לא הרבה מעבר".

לאה בייגלמן, ממשתתפות הכנס, העידה "ההרצאות המגוונות נתנו לי כלים מעשיים לחיות באמונה. הייתה אווירה משפחתית וחמה, שיחות של מרצים מן השורה הראשונה והכל מתוך שמחה ומאור פנים".

ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי ברך על יום העיון: "זו יוזמה נהדרת של ישיבת ההסדר בראשון לציון הפועלת רבות למען הקהילה בעיר. אנו בוחרים להגדיל את עולם התורה דווקא דרך החיבור לעם, הלימוד הפנימי בבית המדרש מוצא את דרכו להשפיע גם באופן ישיר כאשר הישיבות פועלות בסביבתן ומהוות בית חם לתושבים רבים".