בפניה הבאה, פנה ימינה
בפניה הבאה, פנה ימינהצילום: iStock

בעוד בארץ הצליחו סוף סוף לבנות רכבת מתל אביב לירושלים, יש מקומות בהם תכנון הכבישים הפך לאומנות ממש. ריכזנו עבורכם כמה מקומות שהצליחו להביא את הטכנולוגיה אל התחבורה.

מחלף רכבת ההרים

סין ידועה ביכולות הבניה המרשימות שלה, ובתכנון כל דבר לפרטי פרטים. בשנה שעברה, לאחר תשע שנות עבודה מאומצת נחנך המחלף קינצ'ון הכולל חמישה עשר מסלולים שונים עם שמונה כיווני נסיעה שונים. המחלף הוא אחד המורכבים בעולם עם חמישה מפלסים שונים ומיליוני מכוניות, ככה שבינתיים נראה שרק סינים אמיתיים מצליחים באמת להתמצא בו.



הכביש שעובר דרך בניין

מה עושים אם באמצע סלילת כביש אחד מהדיירים בדרך מסרב למכור את הבית? פשוט בונים את הדרך בתוך הבית. בעיר אוסקה שביפן קיים הכביש היחיד בעולם שעובר דרך גורד שחקים. לאחר משא ומתן של חמש שנים בין בעלי הקרקע ומתכנני הכביש, הוחלט על פשרה בה יסללו את הכביש אל תוך הבניין. היזם אולי מרוצה מהתוצאה, אבל לא בטוח שגם כל דיירי הבניין אוהבים את הכביש המהיר שצמח פתאום כמה קומות מתחתם.



כביש סולם יעקב

סלילת כביש על הר תלול זה עסק מורכב למדי, וכביש סולם יעקב הוא אחת הדוגמאות הטובות לזה. הכביש בנוי בתור דרך צרה שעולה במעלה ההר בצורת זיג-זג לגובה של 1,500 מטרים. למרות, ואולי דווקא בגלל, שהדרך רעועה ומלאה מהמורות היא הפכה לאחד ממוקדי התיירות באזור. מי שמצליח לשרוד את העליה לפחות זוכה לנוף מרהיב מראש ההר.

הכיכר שלא תצליחו לצאת ממנה

אם הסינים יודעים לתכנן כבישים באופן מושלם, נראה שהצרפתים ממש לא בכיוון. הצרפתים החליטו לבנות את הכיכר הגדולה ביותר באירופה דווקא סביב אחד ממוקדי התיירות של העיר. הכיכר של שער הניצחון מורכבת מ12 נתיבי תנועה שבהם אף אחד לא מצליח לזוז לשום מקום. מזל שיש את שער הניצחון ליד כל הבלגן שמזכיר שמדובר באירופה ולא בהודו.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!