בואנוס איירס - ארגנטינה
בואנוס איירס - ארגנטינהצילום: רויטרס

לקראת יום השנה ה-25 לפיגוע הקשה שאירוע בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה, מצהיר אחד מראשי אגף סיכול הטרור במחלקת המדינה כי יוגבר המאבק באיראן וארגון הטרור חיזבאללה.

סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי הבכיר, ניית'ן סאלס, דיבר באירוע מיוחד שעסק במאמצים הרבים להעמיד לאורך השנים לדין את כל האחראים לפיגוע בארגנטינה, בו נרצחו 85 בני אדם ונפצעו למעלה מ-300. הוא ציין שכיום ברור שאיראן יזמה את הפעולה וחיזבאללה ביצע אותה.

הוא הוסיף כי בכירים בממשל ישתתפו באירוע מיוחד שיתקיים בבואנוס איירס בקרוב, לציון חצי יובל לפיגוע ויבהירו כי ארה"ב מתכוונת רק להגביר את המאבק בטרור המגיע מאיראן ויוצא אל הפועל דרך חיזבאללה.

"נמשיך להגביר את הלחץ הפיננסי ולהטיל עוד סנקציות על המשטר האיראני ועל שלוחיו הטרוריסטים", אמר סאלס.

שגריר ארגנטינה בארה"ב, פרננדו אוריס דה רואה, התייחס באירוע למחבלים שטרם נעצרו למרות הזמן הרב שחלף מאז הפיגוע הקשה. "יש כמה אזרחים איראנים ולבנונים שאנחנו מחפשים אחריהם במשך שנים ובינתיים הם ממשיכים לקיים קריירות ולעתים מצליחים לברוח למדינות שאין בהן הסכמי הסגרה".

"אני קורא לכל מדינה לקיים את צווי האינטרפול הקיימים עד עצם היום הזה ולא לאפשר לאף אחד שהיה מעורב במעשה הטרור הנבזה והנפשע לחיות תחת חסינות", הוסיף השגריר.