אוהדי בית"ר (ארכיון)
אוהדי בית"ר (ארכיון)צילום: פלאש 90

שלושה ימים סוערים עברו על אוהדי בית"ר ירושלים. מה שהחל בחגיגה גדולה ומספר שיא של אוהדים באימון הפתיחה של הקבוצה ביום רביעי האחרון, כשמעל 4,000 אוהדים הגיעו אל מגרש האימונים של בית"ר בשכונת בית וגן שבבירה והמשיך עם קריאות גזעניות של 50 ילדים בעקבותם איים הבעלים משה חוגג לעזוב, הסתיים ביום שישי האחרון עם מפגן תמיכה מרשים בחום כבד ובעיצומם של ההכנות לשבת של למעלה מ-1,000 אוהדים מכל הגוונים ומכל הסוגים.

ובכל הזמן הזה, דווקא ארגון האוהדים של בית"ר, ארגון 'לה-פמיליה' שתק. הארגון שידוע כמי שמביעים דעה על דברים הנעשים בקבוצה, לא הוציא פוסט הבהרה כי הם מתנערים מהקריאות הגזעניות של 50 הילדים וכי הם אינם שייכים אליהם, כמו גם לא הצטרפו לאותו מפגן תמיכה מדהים ביום שישי האחרון.

אולי הביקורת הרבה על השתיקה היא שהביאה את אחד מראשי הארגון לכתוב בחשבון הפייסבוק שלו הבהרה לשתיקה.

"חשבתי רבות האם לרשום פוסט התייחסות לגביי כל הפסטיבל שהיה ביומיים האלו כי אני בדרך כלל לא עושה זאת, אבל לאור כל הפירסומים תגובות תמונות וסירטונים היה חשוב להעביר כמה מילים", כתב אבי כהן.

"לכל אותם דפים פקטיביים, לכל אותם אוהדי נורדיה ועוד אוהדים שלא דרכו בטדי המון שנים אין לי בעיה איתכם, אני לא ירשום לכם כאן שאתם לא אוהדי בית"ר,אני לא יגיד לכם שבו בשקט חפשו קבוצה אחרת ממש לא!".

לדברי כהן, הבעיה הגדולה שלו מול כל אותם אוהדים שהגיעו ביום שישי האחרון למפגן התמיכה ואלה שהביעו תמיכה חסרת תקדים במשה חוגג ובשחקן עלי מוחמד, היא הצביעות. "גזענות לא היתה בטדי כבר 6 שנים. במשחקים של בית"ר כבר 6 שנים אין אלימות. במשחקים של בית"ר יש כמות אוהדים גדולה מאוד של הורים, ילדים ומשפחות, וכל זאת רק בזכות עבודה קשה והתמדה של הארגון נטו!
יודעים למה הם באים? בגלל הקירוב לבבות של ארגון לה-פמיליה, בגלל הכיף ביציע המזרחי, בגלל העידוד המטורף, בגלל התצוגות, בגלל האווירה המטורפת שיש באוויר!".

לדברי כהן, "ביומיים האחרונים קמו פתאום אנשים פקטיביים , אנשים מימק"א, אוהדים ותיקים, איפה ריבונו של עולם הייתם כמה שנים? איפה הייתם באימון פתיחה של הארגון ביום רביעי לפני שהקומץ הקטן הפריע לכם. איפה?????? בחרתם להיעלם מבחירה אישית בלבד. אתם משקרים לעצמכם בפנים מול כל האחרים הרי כשנגיע ל-0 גזענות אתם תעלמו!!!!!".

כהן ציין כי אין להם שום רצון בגזענות וכי הם מתנערים מכל תווית שכזו, "אף אחד לא מעוניין היום בגזענות ביציעים וכמו שרואים זה כבר ירד", כתב כשהוא מתייחס לדו"ח של התכנית 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' של הקרן החדשה לישראל שציינה כי לא הייתה גזענות בעונה החולפת ביציעי בית"ר ירושלים.

עוד כתב כהן לגבי השחקן עלי מוחמד אשר הקריאות הגזעניות של 50 הילדים באימון הפתיחה כוונו אליו, כי "לאף אחד אין בעיה עם השחקן עלי אל פאז מוחמד וגם לא יהיה!". עם זאת, באותה נשימה כתב כהן כי מעתה הכינוי של ארגון האוהדים למוחמד יהיה פאברגס - "לא מדחיפה אלה מרצון השחקן נטו!", כשעל פי הנטען, מכנה את עצמו כך מוחמד.

"הבעיה היא בכם האוהדים שמציגים דברים על בסיס פגיעה אחד בשני, בלעלות תמונה שתייצג אחר ולא את כולם ולהגיד אני יותר טוב מהשני להסית ולזרוע פילוג!!", כתב כהן, "תפסיקו לחפש מלחמות ולהציג בכוונה כאילו המצאתם עכשיו את היציע, תתעסקו בעיקר וזה להגיע לטדי כל משחק ומשחק בכל מזג אויר, בכל מיקום בטבלה ולכל מרחק אשר יהיה!".

לסיום כתב כהן כי "אם כל מי שהעלה פוסטים ביומיים האלו היה מגיע ליציע היינו כמו בקאפ נואו" (אצטדיונה של ברצלונה הספרדית - נ"ו).

"כולם יודעים שהארגון מגיע נטו מאהבת בית"ר והצלחתה בראש מחשבותינו, וכך תמיד יהיה.
יש כאן בנייה של מועדון וקבוצה גדולה ומי שחשב שהארגון יהיה זה שיהרוס יאכל את הכובע בעצמו. ארגון 'לה-פמיליה' ימשיך לספק לכם את העידוד החזק ביותר בארץ, את התצוגות היפות באר. לכולם יחדיו! בית"ר מעל כל דבר אחר".