הביא מדליה. אורי ששון
הביא מדליה. אורי ששוןצילום: איגוד הג'ודו

רגע לפני הקרבות החשובים על הכרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו, הגו'וקא הישראלי הבכיר, אורי ששון, המדליסט האולימפי מריו 2016, שוב כאן.

ששון המתחרה בקטגוריית המשקל של מעל 100 ק"ג, ניצח בגמר את יריבו היפני קוקורו קגורה וזכה במדליית זהב, בתחרות הראשונה שלו מאז הפציעה בחודש אפריל האחרון.

הג'ודוקא הישראלי העפיל אוטומטית לסיבוב השני, שם פגש את אריק אברמוב מגרמניה וניצח אותו בווזארי. ברבע הגמר גבר ששון על דניאל אלרסטורפר האוסטרי באמצעות איפון תוך קצת למעלה משלוש דקות, ובחצי הגמר הישראלי ניצח את אנטון קריבובוקוב מרוסיה בעקבות עונשים, מה ששלח אותו לגמר מול קוקורו קגורה היפני.

בקרב על הזהב ספג ששון שני עונשים ושני הגו'ודקאים נכנסו לניקוד זהב. 8 שניות בתוך ניקוד הזהב סיפק ששון ווזארי גדול שהבטיח לו את הניצחון ואת מדליית הזהב הראשונה שלו מאז הפציעה והראשונה של חברי המשלחת הישראלית.

שרת התרבות והספורט מירי רגב ברכה את ששון על זכייתו במדליית הזהב בתחרות שבבודפשט, הונגריה, כשאמרה: "כל הכבוד, אורי ששון, שחוזר לכושר עם הזכייה במדליית הזהב בגראנד פרי בודפשט!".

"חודש לפני אליפות העולם ושנה בדיוק לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו, אורי שלנו מפגין עליונות מרשימה בכל הקרבות ומסיים את התחרות בראש הפודיום. תמיד גאווה עצומה לשמוע את התקווה ולראות ספורטאי ישראלי בראש הפודיום ואת דגל ישראל מתנוסס על המסכים באולמות הספורט".

רגב ברכה גם את האחראים על הישגיי הספורטאים כשאמרה: "ברכות ליו"ר האיגוד, משה פונטי, ולצוות המקצועי בהובלתו של אורן סמדג'ה, שממשיך להביא את הספורטאים שלנו לפודיום המנצחים".