רון קובי
רון קוביPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

חברי מועצת העיר טבריה הצביעו אמש (ראשון) נגד הצעת תקציב העירייה לשנת 2019 שהגיש ראש העיר רון קובי.

בעקבות כך פוזרה המועצה ותמונה לעיר ועדה קרואה. בשבועיים הקרובים יזומן קובי לשימוע לפני פיטורין במשרד הפנים.

לקובי היו שתי הזדמנויות להעביר את התקציב, ובשתיהן הוא נכשל. אמש תמכו בתקציב שישה חברי מועצת העיר בעוד שתשעה התנגדו, כ-14 ימים לאחר שנכשל בפעם הקודמת בהעברתו.

כאמור, קובי ייקרא בשבועיים לשימוע בפני ועדה שתורכב מאנשי מקצוע במשרד הפנים ויצטרך לשכנע אותה כי עשה הכול כדי להעביר את התקציב. הוא צפוי להיות מפוטר מתפקידו.

קובי מתמודד בבחירות לכנסת ה-22 עם מפלגה בראשותו העונה לשם ״הימין החילוני״. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען כי קובי מתמודד כשליחו של ראש הממשלה נתניהו, על מנת לפגוע במפלגת ישראל ביתנו, כנקמה על הכשלת הקמת הממשלה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפיזור מועצת העיר טבריה: ״‏האיש שלא הפסיק להסית, לחרחר ריב ומדון בין אוכלוסיות ולהילחם בכל דבר שמריח ריח יהדות ילך כנראה בקרוב הביתה. שאפו לחברי מועצת העיר טבריה ששמו את טובת העיר, את האחדות ואת היהדות לנגד עיניהם, לא חשבו על עצמם, והצביעו הערב נגד התקציב למרות שבכך הם פיזרו את עצמם, וויתרו על כח והשפעה

״‏‏טבריה ראויה ליותר ובע"ה תקבל הנהגה חדשה, אחראית ומאחדת, שתממש את הפוטנציאל המדהים של העיר הזו, מבלי לזרוע שנאה ומחלוקת. רון קובי יזכר כקוריוז חולף בהיסטוריה המפוארת של העיר הזו. כולנו מחויבים להירתם לסייע לה לצאת מהמשבר ולעלות על דרך חדשה״.