עליזה לביא
עליזה לביאצילום: ללא קרדיט

הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית אישרה את מינויה של חברת הכנסת לשעבר ד״ר עליזה לביא לתפקיד יו״ר מרכז הרצל.

ד"ר לביא, חברת כנסת לשעבר מטעם מפלגת "יש עתיד", כיהנה בין השאר כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשיוויון מגדרי, כתבה ספרים שהפכו לרבי מכר והגישה תכניות בטלוויזיה וברדיו.

במסגרת התפקיד ד״ר לביא תהיה אחראית על מרכז הרצל הכולל את מוזיאון הרצל, והמתחם החינוכי בהר הרצל, מטעם ההסתדרות הציונית העולמית.

"אני רואה בתפקיד שליחות והמשך ישיר לפעילותי הציבורית ובכנסת בשנים האחרונות, שהתמקדה, בין השאר, בשמירת האיזון בין מדינה יהודית לדמוקרטית ובחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות והמאבק באנטישמיות", אמרה ד״ר לביא והוסיפה, "יש לחזור וללמוד את מורשתו של הרצל ולחלץ ממנה בכלים עכשוויים דרכים לחיזוק הקשר של מגזרים בחברה לשאלות של זהות, שייכות וערבות הדדית ולא פחות חשוב, לחזק את הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות. סוגיות משמעותיות הנמצאות כיום, בנקודת מבחן לא פשוטה".

לביא הוסיפה, "המטרה שלי היא להחזיר להר הרצל בעלי תפקידים, חניכים בהכשרות, תלמידים, משפחות את כל אלו שמבקרים במוסדות אחרים באזור, אבל שוכחים שעל הציר הראשי בעיר נמצא מרכז הרצל, ולהזמין גם את אלו שטרם בקרו בירושלים. אני שואפת לנהל שיג ושיח עם קבוצות נוספות בחברה הישראלית, שעד כה נמנעו מלבקר . אני רואה בתפקיד הזדמנות מאוד משמעותית בימים אלו".

אברהם דובדבני, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, הוסיף "אני מברך את מינויה של ד"ר עליזה לביא ואין בליבי ספק שתטביע את חותמה במפעל הציוני במרכז הרצל שהוא מהמפעלים החשובים ביותר בהסתדרות הציונית העולמית".