חגיגות היובל של ראש צורים
חגיגות היובל של ראש צוריםצילום: גיל רוזיאביץ

קיבוץ ראש צורים בגוש עציון חגג יובל שנים להקמתו, באירוע מרשים במיוחד אליו הגיעו למעלה מ-1000 בני אדם, ביניהם ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת, ותיקי הקיבוץ, חברי גרעינים ועוד.

קיבוץ ראש צורים המונה כיום כ-200 משפחות מפורסם בעיקר בזכות פסטיבל הדובדבן המתקיים בו מדי שנה. הקיבוץ מחזיק גם רפת גדולה, לולים וגידולי שדה.

כל אלו כמו גם הסיפור ההיסטורי המרגש של המקום ומפעלי החסד הרבים שיש בקיבוץ, הוזכרו בסרטים ובמופעים מרהיבים בהשתתפות תושבי המקום, ובהובלת הילדים והנוער.

ברגע השיא של הערב עלה לבמה גרשון שפט, תושב עין צורים, אשר נלחם במקום ערב הקמת המדינה ונלקח בשבי הירדני לאחר שנאלצו להיכנע. שפט קרא בקול "ברוך שעשה לי נס במקום הזה" והוסיף ברכת "שהחיינו". בקהל לא נותרה עין יבשה.

בסוף האירוע הוצג פרויקט שחזור תמונות מן העבר (אותן צילם תושב המקום יוחאי כהן), אשר נתלו על קירות המזכירות. את האירוע ביימה סמדר שחל מ''פירומניה'' והפיק יחיאל פישמן מאפרת יחד עם צוות תושבי ראש צורים.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, בירך: "בראש צורים צמחו וגדלו מטובי בניה ובנותיה של גוש עציון ובכלל של מדינת ישראל. חיים בו אנשי מפתח בחברה הישראלית, ודור צעיר שעוד צפוי לו עתיד מזהיר. יהי רצון שכמו כל יישובי הגוש גם הקיבוץ ימשיך לשגשג ולהצליח ושבעז"ה בשנת המאה הנכדים ימשיכו לספר בגאווה את סיפור השיבה והצמיחה של ראש צורים וגוש עציון".