נבחרת ישראל מול אוקראינה הערב
נבחרת ישראל מול אוקראינה הערבצילום: FIBA.BASKETBALL

דני אבדיה הוא אחד מכישרונות הכדורסל הגדולים ביותר שגדלו בישראל. הסווינגמן הישראלי אמנם רק בן 18 אך רבים מנבאים לו עתיד מבטיח בליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA ובקרוב ממש.

הערב (שני) אפשר היה לראות גם למה. אחרי שפתח רע את אליפות אירופה שנערכת בתל אביב והצטיין אמש בניצחון נבחרת העתודה של ישראל על נבחרת איטליה, הערב סחף אבדיה, בנו של שחקן העבר זופר, את הנבחרת הישראלית כל הדרך אל השלב הבא כשהנחיל תבוסה מהדהדת לנבחרת אוקראינה בתוצאה 74:93.

יש לומר - הפער משקר. הנבחרת הישראלית התעוררה רק לקראת המחצית השניה כשהניצחון אמש נתן את אותותיו.

הנבחרת הישראלית, אלופת אירופה, פתחה רע מאוד את המשחק כשבשיא כבר פיגרה ב-15 נקודות, עם 32:17. האוקראינים ניצלו את הרכות הלא אופיינית בהגנת הישראלים שכנראה הגיעו קצת שאננים אחרי הניצחון החשוב אמש על איטליה, למשחקם הערב.

דני אבדיה שמר את הנבחרת במשחק כל הזמן, אך ברבע השני זו כבר הייתה אופרה אחרת לגמרי שלו שהדליקה חזרה את כל חבריו שמסביבו. ריצת 0:11 בראשותו של אבדיה הורידה את ההפרש ל-4 נקודות בלבד עם 32:28, תוצאה שהפיחה תקווה רבה בקרב שחקני הנבחרת הצעירים.

עם האנרגיות הטובות שלהם, רוח הלחימה, העקשנות והגנת הברזל, הצליחו הישראליים להשוות את התוצאה אך יוסוף סאנון בן ה-19, הכוכב הגדול של הנבחרת האוקראינית שנבחר בסיבוב השני בדראפט ה-NBA על ידי וושינגטון וויזארס, אמר את המילה האחרונה במחצית כששתי הקבוצות ירדו עם 45:43 לאורחים מאוקראינה.

הרבע השלישי היה נקודת המפנה במשחק, כשזה נפתח עם שלשה של יאיר קרביץ שהפך את התוצאה. שתי הנבחרות החלו להטיח שלשות ולקלוע אותן בזו אחר זו, אך הישראליים הם אלה ששלטו בקצב והצליחו לפתוח פער קטן בן 4 נקודות.

נגמר? לא אם זה תלוי באוקראינים שמיאנו לוותר ו-2 דקות לסיום הרבע השלישי השוו עם 59:59. הפעם המילה האחרונה הייתה של צמד כוכבי נבחרת העתודה של ישראל, אבדיה ומדר כשסיפקו הצגה בשני צידי הפרקט בדרך ל-61:63 לקראת הרבע האחרון והמכריע.

ברבע הרביעי הייתה על הפרקט בהיכל הדרייב-אין שבתל אביב, רק נבחרת אחת - הנבחרת הישראלית.

הגנת ברזל יחד עם התקפות מהירות ומתפרצות בצד השני הגדילו את ההפרש אט אט, ואחרי מהלכים אדירים של ים מדר ודני אבדיה, גם האוקראינים כבר הרימו ידיים כשאלה הובסו בתום משחק עיקש בתוצאה 74:93.

הנבחרת הישראלית מסיימת את הבית במקום השני, אחרי נבחרת סרביה החזקה, כשבשלב הבא תפגוש זו את נבחרת מונטנגרו. באם תנצח ישראל, תפגוש בשלב רבע הגמר את המנצחת במשחק המקביל שבין לטביה לליטא.

הניצחון הערב נותן נקודת פתיחה טובה מאוד לאלופת אירופה לקראת אולי אליפות בבית ושמירה על התואר, כשזו נמנעת מהצטלבות בשמינית הגמר עם צרפת וטורקיה הבלתי מנוצחות. אחרי שלא הצליחה ישראל לזכות פעמיים ברציפות בתחרות האירוויזיון, דווקא נבחרת העתודה תעשה זאת?