עזרא נאווי בבית המשפט
עזרא נאווי בבית המשפטחזקי ברוך

היום (שלישי) יתקיים דיון נוסף בעניינו של איש השמאל הקיצוני עזרא נאווי, המואשם בכך שבמספר הזדמנויות מסר מידע אודות פלסטינים שהיו צדדים לעסקאות החזקת ומכר מקרקעין באזור דרום הר חברון, לידי כוחות הביטחון המסכל ברשות הפלסטינית.

בדיון יפסוק שופט בית משפט השלום דוד ריכטר האם לקבל את בקשתה של לאה צמל, עורכת דינו של נאווי, לבטל את כתב האישום או להמשיך את ההליך המשפטי.

לדיון צפויים להגיע מספר פעילים מארגונים שונים, וכן נציגי 'ארגון 'עד כאן', שהגישו את התלונה נגד נאווי.

ראש המחלקה המשפטית של ארגון 'עד כאן', עו"ד צור פלק, מסר: "אנו מאמינים כי בית המשפט יחליט שלא לקבל את בקשת ביטול כתב האישום של נאווי, הן בפן הפרוצדורלי אליו התייחסה הפרקליטות והן בפן המהותי, היות ולא ייתכן שהעבירות החמורות אותן עשה נאווי על פי כתב האישום יסתיימו ללא ענישה משמעותית".

נזכיר כי כתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בעיר מייחס לנאווי עבירה לפי סעיף 7א(ב) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), האוסרת על אזרח או תושב ישראלי, להתגייס או לפעול בשירותם של גורמי המודיעין והביטחון של הרשות הפלסטינית.

כתב האישום הוגש על דעת פרקליט המדינה בהתאם לתשתית הראייתית שהתגבשה בתיק, אותה סיפק ארגון 'עד כאן' לרכזי המודיעין במשטרה, כבר לפני שלוש שנים. מדובר בחומרים שנאספו במסגרת תחקיר שערך הארגון בקרב ארגונו של נאווי, אשר במהלכו נחשפה פעילותו של נאווי בדבר הסגרת פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים לידי הביטחון המסכל הפלסטיני.

בחומרים שהועברו למשטרה תועד נאווי מודה בפני עוזרו א', שיש לו קשר למותו של אבו חליל, פלסטיני תושב דרום הר חברון. נאווי מספר כי מסר את המידע לביטחון המסכל הפלסטיני, ש"טיפל" באבו חליל, ולאחר מכן חלה אבו חליל ומת. " קיבל סטרוק והיה חולה, ומאשימים קצת אותי בזה.. יש לי יד בזה. העברתי את זה לביטחון המסכל, אין לי פה סנטימנטים".

כמו כן, סיפר נאווי לא' כי כבר מספר פעמים שמסר את פרטיהם של מוכרי קרקעות ומתווכים שמתקשרים אליו לידי שירותי הביטחון הפלסטינים. נאווי מסביר בשיחה כי כדי למנוע מכירת קרקעות ליהודים הרשות הורגת את מוכרי הקרקעות הפלסטינים, ומאלצת בעלי אזרחות ישראלית לעזוב את הארץ. נאווי תועד אומר כי "..(הרשות הפלסטינית) תופסת אותם, הורגת אותם. לפני שהיא הורגת אותם היא מרביצה להם הרבה, מענים אותם. קודם זובור אחר-כך גזנגה.."