אנגארד הסייף
אנגארד הסייףצילום: זמורה כנרת

מה מחבר בין בחור ישיבה משטרסבורג, ספינות תותחים, איש המאה הי"ט, טבריה ועוד? לומר את האמת, קשה התשובה עד לבלתי אפשרית לענות.

רק דמיון, סיפור וממצאים היסטוריים יכולים לקשר בין המקומות, האישים והדמויות.

רוצים עוד כגרויי לתשובה? בפתח הספר החדש והמרתק של גל אמיר אנגארד הסייף, נמצא רמז כל שהוא "...האמת שמאחורי סיפורם הטרגי של דפים אלה לא תיוודע לעולם. הדפים נמצאו בשנת 2016 בעבודות הסריקה והדיגיטציה בארכיון המדינה, כשהם מוסתרים בתוך תחתית כפולה של מזוודה מלאה במסמכים, שהובאה לארץ ישראל על ידי איש הבריגדה היהודית מאירופה באמצע שנות הארבעים, ולא נפתחה במשך עשרות שנים..."

כך נפתח סיפורו המופלא של יהודי מומר, אחד ז'אק בן סימון הכהן, איש המאה הי"ח, השוכב על ערש דווי במנזר חרב בנורמנדי שבצרפת.

במעין וידוי אחרון הוא מגולל את עלילותיו מנעוריו כבחור ישיבה בשטרסבורג, דרך תחנות רבות שלא ייאמנו, עד להשתתפותו כלוחם במצור על טבריה שבו נלחמו תושבי העיר, יהודים וערבים, בפחה הרשע של דמשק. יש בסיפור גמלים, ותותחים, וחרבות, כמה נשים, ומלחמה, תבוסה וניצחון.

יש בסיפור גם פיראטים, וספינות תותחים, ויהודים, מוסלמים ונוצרים הנלחמים זה לצד זה בתסבוכת שלימה של החיים.

גל אמיר, לאורך כל שמונת סםריו, כותב בצורה מרתקת ומעניינת.

לקרוא את הספר זו הנאה צרופה הנובעת מפגישת פתאום עם כמיהה ישנה להתמכרות לקסמו של סיפור הרפתקאות סוחף שלא ידענו שהתקיים בנו, המחיה לנגד עינינו עלילה משובחת הכומסת בתוכה לא רק הרפתקאות מסמרות שיער, אלא גם הרהורים עמוקים על גורל יהודי.

גל אמיר מתגורר ביישוב אשחר שבגליל, נשוי ואב לשניים. גל הוא עורך דין במקצועו ובעל תואר דוקטור מאוניברסיטת חיפה, שבמסגרתו כתב עבודת דוקטורט על החקיקה העות'מאנית בתחום דיני המשפחה.

אנגארד הסייף הוא ספרו השמיני. הוצאת זמורה כנרת 270 עמודים מלאי הנאה, לימוד ומידע.