מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת הוא ה-2 באוגוסט, ובשדולת הנשים חוששים מכך שייצוג הנשים בכנסת הבאה יהיה גרוע עוד יותר משהיה באפריל האחרון.

נכון להיום, אף לא אישה אחת עומדת בראש רשימת המפלגות. נציין כי לכנסת ה-21 נבחרו 29 נשים, לעומת 35 נשים שכיהנו בתום הכנסת ה-20.

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, אמרה "ייצוג הנשים בכנסת נמצא בירידה, ואלו בשורות רעות מאוד. מסתמן שבישראל 2019 לא תהיה אפילו ראשת מפלגה אחת. אחרי שנה סוערת בה מחאת מי-טו הכתה גלים ברחבי העולם ובישראל, אחרי בחירות מקומיות בהן מספר הנשים עלה בצורה משמעותית, ואחרי ההפגנה הגדולה בתולדות ישראל ביחס לזכויות נשים ושוויון מגדרי בדצמבר האחרון – הקול שלנו נעלם בבחירות".

''בתקופה בה נושאים אזרחיים עומדים על סדר היום הציבורי ואזרחים ואזרחיות נלחמים בשיניים כדי שהם לא ירדו מהכותרות ויישכחו כלא היו: ממחאת יוצאי אתיופיה ועד למחאת ההורים והפקרת המדינה את ילדיה בגילאי 0-3, הנושאים האלו לא מקבלים מקום מספק בהבטחות של המפלגות, בהתייחסות פומבית או בהצהרת כוונות של המועמדים''.

גרא מרגליות הוסיפה: ''הניתוק בין הבעיות האזרחיות הבוערות לבין הפוליטיקה מחייב אותנו, החברה האזרחית, לדאוג שהנושאים האלו לא ייזנחו ביום שאחרי הבחירות- גם על שולחן הממשלה. עוד ביום שלפני- זו הזדמנות להזכיר לכל אזרח ואזרחית שבאמצעות פתק אחד בידנו הכוח להשפיע על איך ייראו חיינו בארבע השנים הקרובות, ואלו נושאים יהיו במוקד קבלת ההחלטות וייושמו בפועל''.