השר אוחנה: לייצר מנגנון הוגן יותר של הסמכת עורכי דיןלשכת עורכי הדין

שר המשפטים אמיר אוחנה השתתף בטקס ישיבת המועצה הראשונה של לשכת עורכי הדין החדשה בנצרת.

"אחת המשימות הראשונות שאני לוקח על עצמי יחד עם יו"ר הלשכה היא לייצר מנגנון הוגן יותר של הסמכת עורכי ועורכות הדין. אתמול הודעתי בתקנות כי כל הנבחנים במתכונת החדשה שנכשלו בציון של חמישים ומעלה יהיו זכאים לבחינה במתכונת מיוחדת", הצהיר השר בנאומו.

הוא הוסיף, "אני רואה חשיבות רבה בקשר המיוחד שבין לשכת עורכי הדין לבין משרד המשפטים. כעורך דין בעצמי, אני רואה בלשכה נדבך מרכזי, אחת מאבני הבניין העיקריות בתוך מערכת המשפט וכבר במהלך החודש האחרון מאז בחירתו של ידידי ורעי הוותיק, אבי חימי ליו"ר לשכת עורכי הדין, יזמנו וקיימנו לא מעט שיתופי פעולה, התייעצויות ושיחות".

"אני מתחייב להמשיך ולקיים קשר משמעותי, המבוסס על כבוד הדדי בין לשכת עורכי הדין לבין משרד המשפטים", אמר השר אוחנה.

נאומו של עו"ד אבי חימילשכת עורכי הדין

יו"ר הלשכה, אבי חימי, אמר כי "תקשורת ביקורתית היא נישמת אפה של הדמוקרטיה, אנו רואים בה ערך עליון ועלינו להסיר כל חשש מלרפות את ידיה, גם אם הדברים לא תמיד יהיו נעימים לאוזנינו. זו ההזדמנות, לטעמי, להדגיש כי אין מקום להגיש תביעות אישיות כנגד עיתונאים, הגם שלא פעם הם טועים באופן הסיקור ובהצגת העובדות."

לגבי הבחינות ללשכת עורכי הדין אמר השר אוחנה כי "הבחינה, לעניות דעתי, צריכה להיות כזו שגם שופטים ועורכי דין וותיקים ומנוסים יהיו מסוגלים לפתור. די לנו בכך. לא נבקש יותר. אני רואה בנתוני המעבר של המבחן האחרון שפורסמו ביום ראשון האחרון, נתונים מעודדים מאוד וסנונית ראשונה בחיזוק אמון ציבור המתמחים והסטודנטים בלשכת עורכי הדין ובוועדה הבוחנת, וזאת מבלי לגרוע מהרמה המקצועית של הלשכה ומוסדותיה".

השר אוחנה סיפר: "נושא נוסף, כבד משקל, שהונח על שולחני, הוא, סוגיית תקנות סדר הדין האזרחי. גם סוגיה זו, נבחנה, ועדיין נבחנת בעיצומם של ימים אלה. אין צל של ספק כי מדובר בסוגיה שמעסיקה את לשכת עורכי הדין והיא בעלת השלכות משמעותיות. לפיכך, כינסתי בלשכתי נציגים רבים הן מטעם לשכת עורכי הדין והן מטעם הנהלת בתי המשפט, הפרקליטות והאקדמיה. הכל במטרה להעמיק בנושא ולמצוא את הפיתרון הטוב והנכון ביותר. גם בעניין הזה, כמו בסוגיית המתמחים, ובכל סוגיה ואתגר שיעמדו לפתחי, החלטות יתקבלו רק לאחר דיונים מעמיקים, שמיעת הצדדים, הדברות הוגנת ושיתוף פעולה. זאת דרכי. זה האני מאמין שלי".