לבנות את ירושלים - וגם להרוויח מזהאלירן אהרון

התלווינו לסיור המשקיעים הראשון של חברת 'קרתא השקעות', אירוע אותו ארגנה החברה עבור משקיעיה בירושלים כשעל הסיור מנצח ההיסטוריון אלידע בר שאול.

דביר דמרי, מנכ"ל החברה מספר על המהלך: "אנחנו מחדשים את ירושלים כבר מעל חמש שנים, והחלטנו לצאת עם המשקיעים שלנו לסיור בשטח, כדי לראות מקרוב את הנכסים והסיפורים שעומדים מאחוריהם. את הסיור הוביל אלידע בר-שאול, שבטוב טעם חיבר בן העבר והווה, ומתוך כך גם להשקיע וליהנות מבניין ירושלים"

דמרי מדגיש את החשיבות שבהשקעה בירושלים דווקא: "זו העיר שאלפיים שנה מרגשת ומשמחת. הרבה מאוד משפחות מתקדמות כלכלית בעזרת ההשקעות בפרויקטים שלנו, ואין ספק שהברכה של ירושלים פשוט מפתיעה כל פעם מחדש".

דמרי מספר על השינוי שחל בשנים האחרונות לאחר שעד לפני כעשור האפיק הכלכלי המשתלם היה בפריפרייה, וכך גם עשתה החברה שלו ואכן כמאתיים משפחות רכשו דירות ושילשו את המחיר מאז. "היום הסיפור הוא אחר. מחירי הדיור בפריפרייה עלו ומחירי השכירות ירדו. בנוסף ישנו מס הרכישה. כיום, אדם שרוצה להתקדם כלכלית בעזרת נדל"ן, שהוא אפיק ההשקעה הבטוח ביותר - יש לו שתי אפשרויות: האחת, לאתר דירות בירושלים ולנצל את כוח הקבוצה כדי לקנות בהנחות משמעותיות, והאפשרות השנייה - מי שיש לו כבר דירה ברשותו ולא כלכלי לו לקנות דירה בירושלים - יכול להשקיע דרך הפרויקטים שלנו בין 200 ל-400 אלף ש"ח ולקבל תשואה גבוהה מאוד, או להיכנס בשותפות בפרויקט וליהנות מרווחי הפרויקט, שהם אפילו גבוהים יותר".

עמיחי ניימן, מנכ"ל חברת קרתא מספר על הצלחת סיור המשקיעים הראשון שערכו: ב-24 השעות הראשונות מאז פורסם דבר הכוונה להוציא את המשקיעים לסיור אזלו הכרטיסים אליו וכעת מתכננת החברה סיור נוסף. "זו חוויה לעבור בין פרויקטים חדשים וישנים", הוא אומר ומספר על אחת הדוגמאות ברחוב אגריפס, בסמוך לשוק 'מחנה יהודה', שם בניין שנרכש בשנת 1919 - חודש ע"י החברה וכעת משמש מחדש למגורים.

"אנחנו פונים לכל משפחה שיש לה 200-300 אלף ש"ח ורוצה להתקדם כלכלית, להבטיח את חתונות הילדים, לתת לילדים עוד כמה שקלים בעתיד, אנחנו מציעים להתאגד בקבוצות ההשקעה, לקבל החזר על הכסף כעבור שנתיים או שלוש, מתחלקים ברווחים ומתקדמים לפרויקט הבא".

ניימן מדגיש בדבריו כי הרעיון מאחורי המיזם הוא שלא להשקיע במקומות בהם ישנו סיכון, לא מעבר לים ולא בקרקעות חקלאיות או מקומות לא בטוחים. "כסף שעבדנו עליו לפעמים עד עשר בלילה ובעשר אצבעות אנחנו לא מסכנים ממנו גם לא שקל אחד".

ההמלצה של ניימן היא להצטרף בחינם לרשימת הדיוור של מועדון המשקיעים, ולקבל מדי פעם עדכונים והצעות השקעה חדשות וסופר-אטרקטיביות בירושלים. "אני מזמין כל אחד לחשוב שני צעדים קדימה ולהשקיע בירושלים, ובתוך שלוש שנים להיות בצד של המרוויחים הגדולים - ובמקביל לראות את ירושלים צומחת ומתפתחת".

להצטרפות למועדון המשקיעים של קרתא לחצו כאן