לעבודה ולמלאכה!
לעבודה ולמלאכה!צילום: iStock

העתיד של החלקאות כבר כאן, והוא מתכתי מתמיד. אוניברסיטת סידני מכשירה את הדור החדש של החקלאות העולמית ומצליחה להחזיר גם את אנשי הטכנולוגיה אל השדות.

אחת הבעיות הגדולות כיום בענף החקלאות הוא מחסור חמור בכוח אדם. קשה למצוא עובדים שיסכימו להיות כל היום בשמש הקופחת, ובמקרים רבים בעלי השדות לא מספיקים לקצור או לקטוף את פרי עמלם, ומשאירים חלק בשדה. על פי החוקרים מאוניברסיטת סידני, ייתכן ובעיה זו תהפוך להיסטוריה בקרוב עם רובוטים שיוכלו להחליף את עובדי השדות, ולעבוד במקומם ללא הפסקה.

לפי התכנון, עובדי המתכת עתידים ללוות את גידול היבולים מהזריעה ועד לקצירה. הרובוטים נעים באופן אוטונומי על ידי גלגלים, ויכולים אף לשנות את הגובה שלהם בהתאם לגידולים סביבם. חלק מהרובוטים חוסכים לא רק כוח אדם אלא אפילו אנרגיה והם מופעלים על ידי אנרגיה סולארית שמאפשרת להם לעבוד 12 שעות ברצף.

בנוסף, על מנת לקטוף את הפירות מבלי לפגוע בעצים, הרובוטים צוידו ב"תפיסה רכה" שמאפשרת להם לדמות את הקטיף האנושי ולנתק בזהירות את הפרי מהענף. ואם זה לא מספיק- הרובוטים גם מצוידים במערכת זיהוי שיכולה לאתר את הפירות על העץ ולזהות אילו מהם כבר מספיק בשלים וניתן לקטוף אותם. ברובוטים נוספים המערכת מסוגלת גם לזהות את המיקום המדויק המתאים לזריעה או את הענף המיותר שצריך לגזום.

ומה יהיה על החקלאים האנושיים? ככל הנראה הם יתעסקו בעיקר בתפעול המכונות סביבם או יעקבו אחרי נתוני השדה דרך הסמארטפון. הפיתוח הטכנולוגי שעובר על ענף החקלאות עתיד להחליף בעשור הקרוב את עובדי השדות המסורתיים דווקא בעובדי היי-טק, שככל הנראה לא חלמו מעולם לעבוד בחקלאות. ומי יודע? אולי בשנים הקרובות דווקא עבודה בחקלאות תהפוך לאחת העבודות המבוקשות בעולם.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!