מתכוננים להילולה
מתכוננים להילולהצילום: יח"צ

המוני מתפללים צפויים לעלות מחר (רביעי) וביום חמישי לעלות לקברו של בעל ה'אור החיים' הטמון בהר הזיתים בירושלים.

לקראת ההילולא הושלמה ההיערכות על ידי מועצת בתי העלמין בשיתוף עם משטרת ישראל, עיריית ירושלים וחברת 'אגד'.

במועצת בתי העלמין מעריכים כי 150,000 איש יעלו בימי ההילולה.

השנה לראשונה ביוזמת ראש עיריית ירושלים משה ליאון, סגן ראש העיר יוסי דייטש ומחזיק תיק תרבות תורנית דוד בלומנשטוק, הקצתה עיריית ירושלים תקציב מיוחד של למעלה מ-200 אלף שקלים לטובת מימון ההכנות להילולה.

לקראת ההילולה סיירו נציגי מועצת בתי העלמין ביחד עם נציגי עיריית ירושלים ומשטרת ישראל, באזור הר הזיתים עד לציון הקדוש, על מנת לבחון מקרוב את נוחות דרכי הגישה לאתר.

במועצת בתי העלמין השקיעו עמל רב בתכנון ההגעה של עשרות האלפים שמגיעים במזג אוויר חם. במקום יוצבו עמדות שתיה רבות וכן אוהל התפילה יהיה מוצל.

כמו כן יושרו הדרכים ונבנו גשרים מיוחדים עד לציון על מנת להנגיש אותן לציבור. משטרת ירושלים וסדרנים רבים עברו הכנה לקראת האבטחה ושמירת הסדר בהילולה הגדולה.

על פי הנחיית המשטרה אזור הר הזיתים יהיה סגור באופן מוחלט להגעת כלי רכב פרטיים. ההגעה להילולה תתאפשר רק באמצעות התחבורה הציבורית בקו 51 של חברת אגד שיצא בשיטת מתמלא ונוסע מרחוב ירמיהו בירושלים, דרך רחוב שמואל הנביא תחנת האבן ומשם ימשיכו במסלול הקבוע של קו 3. שעות הפעילות של התחבורה הציבורית החל מיום רביעי משעה 20:00 בערב ועד 24:00. ביום חמישי החל מהשעה 9:00 בבוקר ועד 22:00 בערב.