צפו: תיעוד מתוך האש באזור אדרתתיעוד מבצעי כבאות והצלה

שריפת חורש גדולה פרצה בצהריים (רביעי) סמוך למושב אדרת באזור בית שמש. עשרה צוותי כיבוי פועלים במקום. מטוסי כיבוי של טייסת הכבאות "אלעד" מסייעים להשתלט על הדליקה.

בעקבות התקדמות השריפה לעבר הישובים רוגלית (נווה מיכאל) ואדרת, הוחלט על פינוי שני הישובים בסיוע המשטרה.

במקביל, שריפות חורש גדולות פרצה ליד שבי שומרון, בברטעה שבאזור ואדי ערה, בחיפה וכן בכמה מוקדים בשרון ובשפלה.

תושבי שבי השומרון מפונים מבתיהם. כוחות משטרה, צבא וצוותי לוחמי אש פועלים במקום לכיבוי השריפה ופינוי התושבים.

יוסי דגן: עוברים בית בית ומפנים מאתיים משפחות משבי שומרוןדוברות שומרון

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, סיפר "כרגע מפונות 200 משפחות משבי שומרון. ישוב שלם מפונה. צוותי הצח''י של אגף הרווחה של המועצה האזורית שומרון יחד עם המתנדבים עוברים בית בית לוודא שכולם מתפנים לישוב עינב. העמדנו להם אוטובוסים ולוחמי כיבוי האש יחד עם המתנדבים של אגף הביטחון של המועצה האזורית שומרון כרגע נלחמים באש.

''פניתי גם לנציבות כיבוי האש וגם למשרד לביטחון פנים בדרישה להחזיר את מטוסי כיבוי האש כי אין שליטה על האש. זו אש ענקית. אין עליה שליטה, אנחנו חייבים בחזרה את המטוסים כדי למנוע אסון. לצערי הרב בשנה האחרונה ניסינו להביא תחנת כיבוי אש לגב ההר. זה התמסמס בנציבות וכרגע חסרים כוחות. חסרים אמצעים וישוב שלם נמצא בסכנה. אני קורא לכל הגורמים הנוגעים בדבר להחזיר את המטוסים כדי למנוע את התפשטות האש לעבר כל מרחבי הישוב", הוסיף דגן.

פעולות המשטרה בשריפה הסמוכה לאור יהודהדוברות המשטרה

במקביל משתוללות דליקות גדולות במקומות נוספים. בשח דליקה סמוך למתקן אדם הוא פונה מיושביו וצוותי הכיבוי עמלו במשך זמן רב כדי להשיג שליטה על האש.

ביישובים אדרת ונווה מיכאל בוצע פינוי של תושבים בשל דליקה שמטופלת בידי כוחות הנעזרים במטוסי כיבוי.

בואדי ערה בוצע פינוי של היישובים קציר בשל דליקה המשתוללת בסמוך אליהם. 16 צוותי כיבוי בסיוע מטוסים מנסים להשתלט על הלהבות.

במהלך היום מורגש גל חום שמתבטא במזג אוויר חם מהרגיל, עם עומסי חום כבדים ברוב חלקי הארץ.

משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

פעולות הכיבוי בשבי שומרוןדוברות כבאות והצלה מחוז דן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב בהשתתפות ראשי גופי החירום בעקבות גל הדליקות.

הוא הדגיש כי המאמץ העיקרי הוא מאמץ הצלת החיים והוא זה שצריך לקבל את העדיפות העליונה. "בכל ספק לגבי פינוי תושבים או חסימת צירים – יש לנקוט בגישה המחמירה ולפנות בתים ולסגור צירי תנועה", דברי ארדן.

לאור העובדה שבשל הרוחות העזות נפגעה פעילות טייסת הכיבוי, השר ארדן הנחה לשים לב לתעדוף הפעלת הטייסת ולהפעילה קודם כל היכן שיש סכנת חיים. הוא הורה להדק את הקשר עם הרשויות המקומיות וראשי הרשויות בקבלת סיוע הדדי ועדכונים.