ביטקוין
ביטקויןצילום: istock

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד אליהו גיגי (31) החשוד בגניבת מטבעות וירטואליים בהיקף של כ-6 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, הקים וניהל גיגי מיזם עברייני אשר כלל מספר אתרי אינטרנט שהיוו תשתית לביצוע עבירות פלילית ולהפקת רווח כספי.

הוא הפיץ לציבור באמצעות אתרי אינטרנט רבים תוכנות אשר חדרו למחשביהם של גולשים תמימים וגנב מהם מטבעות וירטואליים מסוגים שונים אשר הוחזקו ברשותם.

לצורך ניהול המיזם העברייני ולהסוואתו השתמש הנאשם בשרתים מרוחקים ופעל להסוואת המטבעות הוירטואליים שגנב ולהסתרתם בכך שהשתמש ביישומים לביצוע פעולות "ערבול" שיטשטשו את העקבות המובילות למקורם וליעדם שלך המטבעות הוירטואליים, העביר את המטבעות בין 'ארנקים' שונים, פיצל את סך המטבעות שנטל והמיר אותם למטבעות מסוגים שונים. היקף שווי המטבעות שגנב גיגי עומד על כ-6.1 מיליון שקלים. בנוסף הוא מואשם בהעלמת הכנסות.

באי כוחו של אלי גיגי, עורכי הדין אילן סופר, אלעד בקר וספיר גבאי, ממשרד אילן סופר ושות' מסרו כי "כתב האישום מייחס לאלי גיגי חשדות מינוריים ביותר בהשוואה לאלו שנטען ויוחס לו בשלבי החקירה ודיוני המעצר. אנחנו מאמינים ומקווים שגם מהאישומים שנותרו לא יוותר דבר בסיום ההליך המשפטי".