תפנית חיובית בסיפורו הקשה של הפלסטיני שסייע למשפחת מרק בפיגוע לפני 3 שנים בדרום הר חברון ונותר בחוסר כל.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שמע את סיפורו הקשה והחליט להיחלץ לעזרתו. הוא פנה למנהל האזרחי, השיג אשרת כניסה מיוחדת לאשתו ובנו של א' וכן השיג תרומות עבור שיכונם במלון בתל אביב.

כעת, לאחר שרתם חברים נוספים מהשומרון ומחוץ לשומרון, עברו בני המשפחה לדירה בתל אביב של אחד מידידי השומרון, שמארח אותם ללא תשלום בחודש הקרוב. הם מקבלים מזון וסיוע כלכלי מתרומות שדגן אוסף יחד עם איתי (שפירא) שפר מעתניאל.

"כשראיתי את הסיפור הקשה שלו נקרע לי הלב. מדובר בלא פחות מחסיד אומות עולם שנקלע למצוקה קשה ביותר, לא אנושית ממש, רק משום שסייע ליהודים. מתפקידנו לסייע לו ולא להפקיר אותו וזאת אני עושה", אמר דגן.

צילום: דוברות
צילום: דוברות

דגן קרא למשרד הפנים ולמנהל האזרחי לאשר עבור א' ומשפחתו אישור תושבות או אישור קבוע לשהייה ועבודה בתוך הקו הירוק. "המשפחה הזו לא תוכל לנצח לחיות על תרומות. הם עשו יחד את המעשה האנושי היפה והנכון ביותר, ומתפקידה של מדינת ישראל להכיר במצבם המיוחד למרות שהוא יוצא דופן ולאשר להם תושבות ואפשרות עבודה בישראל בכדי שיוכלו להתפרנס. זוהי חובה מוסרית מהמדרגה הראשונה".

א' כאמור סייע לילדי משפחת מרק בחודש יולי 2016 כאשר מחבל ירה לעבר מכוניתם, רצח את אבי המשפחה הרב מיכי הי"ד ופצע את האם ושניים מילדיהם. א' נקלע למקום יחד עם אישתו ומיהר להושיט עזרה לילדים ולאם ובכך חייהם ניצלו. מאז כאמור הוא מוחרם ע"י הרשות הפלסטינית ושכניו בכפר.

א' אמר היום, "אני רוצה להודות לכל מי שעזר לי בעיקר ליוסי דגן שאחרי 3 שנים של הפרדה הביא לי את אשתי מהכפר. זה היה חסר לי".

באדיבות חדשות 12