מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדרג הניהולי של החברה למתנ"סים בראשות מנכ"ל החברה התכנס אתמול בביתר עילית במסגרת קורס להכרת הציבור החרדי אותו אירח ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין.

בפגישה השתתף סגן שר החינוך מאיר פרוש שהתייחס למה שכינה "היחס הפטרוני של מוסדות השלטון" כלפי הציבור החרדי.

סגן השר הביא בדבריו מספר דוגמאות להתנהלות שלדעתו מפלה לרעה את הציבור החרדי.

"הקימו מחוז חרדי שמונה כ 450 אלף תלמידים, מנכ"ל המשרד הוא חילוני. אין לי בעיה עם זה. רוב אוכלוסיית התלמידים הם לא חרדים או דתיים. אבל מי שאחראי על החינוך הדתי לאומי, זה אדם מהציבור הדתי לאומי. מי שמטפל באוכלוסייה הערבית, זה לא חרדי ולא חילוני, יש אדם מוסלמי שמומנה על החינוך הערבי. מי שמטפל במגזר הדרוזי, שהינו ציבור קטן יותר מהציבור החרדי, הינה ממונה שמגיעה מקרב הציבור הדרוזי. לא כי יש לה סמכויות מעל המנכ"ל, אלא כי היא מכירה את הצרכים של הציבור הדרוזי", אמר.

לדבריו, "במחוז החרדי בחרו במנהל לא חרדי. הוא יודע לנהל את המחוז, אבל עצם ההימנעות מהצבת אדם חרדי בראשות המחוז מראה על הפטרונות שאני מדבר עליה, שכביכול הציבור החרדי אינו זכאי בכלל להיות בשלטון. מה מאיץ במנהל מחוז חרדי לטפל בבעיות אם הוא לא בא מרקע חרדי ולא חי את הדברים שמפריעים לציבור החרדי, הרי ישנם נושאים רבים שלא יכאבו לו, והוא לא יהפוך שולחן עבור זה, כי הוא לא חי את הציבור החרדי".

"אני גם מדגיש ואומר שאני לא אתערב מי יהיה מנהל המחוז החרדי. כי אם אני אגיד, יגיע פוליטיקאי אחר ויאמר שם אחר, אבל וודאי כאשר מוציאים מכרז, צריך שיהיה תנאי סף מי צריך ומי יכול להיות מנהל מחוז ל – 450 אלף ילדים חרדים", הוסיף.

סגן השר הביא בדבריו דוגמא נוספת לפרויקט חשוב שנחיצותו איננה מוטלת בספק, שלולא הנציגות החרדית ועמידתה, בקדנציה האחרונה הוא לא היה קיים.

"היה לנו בקדנציה הזו פרויקט ייחודי ומאוד מבורך לנער מתמודד 'חנוך לנער', מדובר על מאות אברכים חונכים לאלפי תלמידים מתקשים בישיבות קטנות, בכל שנה דאגנו לפרויקט לתקציב מכספים קואליציוניים, גורמי המקצוע במשרד החינוך שיבחו מאוד את הפרויקט, אך לצערי הוא לא יהיה קיים אם אנחנו לא נהייה בקואליציה, כי למרות הנחיצות שיש לפרויקט חשוב זה, לא יהיה מי שיתקצב אותו".

עם זאת, הדגיש בדבריו כי החרדים מצדדים בהליכה עם הליכוד. "אני חייב לציין, כי חברי הכנסת של הליכוד אמנם לא מניחים תפילין של ר"ת, ולא שומרים על ההלכה עם כל ההידורים, אבל במצע שלהם אין דברים שמתריסים נגד הציבור שלנו כדי לפגוע בחרדים במוצהר, לכן אנחנו תמיד נמצאים איפה שיש יותר הבנה וכבוד לצרכים שלנו ובמקרה הזה, זה הליכוד בראשות בנימין נתניהו".

סגן השר פרוש סיכם את דבריו ואמר: "אנחנו יודעים שיש כאלה שבמוצהר מזלזלים בדרישות שלנו ובצרכים של הציבור החרדי ואנחנו יודעים שאם יהיה להם אפשרות הם יקעקעו את המגיע לנו, גם אם הוא מוסכם כבר לציבור החרדי, לכן אנחנו עומדים דרוכים ומתגייסים ביום פקודה והולכים להצביע כפי שגדולי ישראל מורים לנו לעשות".