הדמיה
הדמיהצילום: דן צרפתי הדמיות ממוחשבות

קריית נטפים, הוא אחד מוותיקי היישובים בשומרון, נוסד לפני 35 שנה. ביישוב מתגוררות כ-180 משפחות, בעלות הטרוגניות דתית, ערכית ודורית.

הקהילה ביישוב נחשבת לשוקקת חיים, בעלת שותפות הדדית בין הדור הוותיק ממקימי היישוב והדור הצעיר שגר במקום. ההווי ביישוב מאוד חברתי, עם אווירה חיובית של מעורבות וקהילתיות.

גלעד ופז הם תושבי היישוב מזה חמש שנים, הורים לשלושה ילדים, הוא עובד סוציאלי והיא מרפאה בעיסוק. על ההווי בישוב מספר גלעד, "חיי החברה בישוב תוססים ופעילים מאוד. קיימת פעילות חברתית לכל שכבות הגיל, פעוטות, ילדים, נערים, זוגות, משפחות ומבוגרים. מעבר לכך, בכל מועדי השנה יש מסיבות וטקסים. סניף בני עקיבא פועל ביישוב ויש בו פעילויות מגוונות לילדים. בישוב גם קיימת קרן לעזרה הדדית, גמ"חים שונים ומגוון רחב של וועדות כדוגמת יולדות ובטחון".

ביישוב פועלות מספר וועדות האחריות לקדם ולהוביל פעילות יישובית בתחום החברה והקהילה, חינוך, נוער, קליטה, חזות, תרבות תורנית, חסד ועזרה הדדית. חברי הוועדות שותפים ליצירת האווירה המשפחתית בישוב ודואגים לספק לכל תושב הזדמנות לתרום לקהילה ולהביא לידי ביטוי את קולו הייחודי. את הישוב מנהיגים בהתנדבות חברי המזכירות אשר נבחרים אחת לחמש שנים בבחירות דמוקרטיות מתוך חברי האגודה.

בישוב פועלים מעון ושלושה גני ילדים, מבחינת חינוך מספר גלעד: "הילדים לומדים בבית הספר היסודי שבישוב יקיר, יש ישיבה באלקנה ואולפנה ברבבה וקדומים".

בין השירותים ביישוב: שלושה בתי כנסת, סניף בני עקיבא, מכולת, ספריה, פינת חי, שני מועדוני תרבות, בית נוער, מגרשי כדורגל וכדורסל וגני שעשועים חדשים ומרווחים ובין השאר לפי דבריו של גלעד גם "המגלשה הארוכה ביותר בשומרון".

קריית נטפים
קריית נטפיםצילום: דן צרפתי הדמיות ממוחשבות

ליישוב ישנן תכניות הרחבה אשר מיועדות לקליטת 100 משפחות נוספות בשנים הקרובות. הפרויקט החדש של חברת "בתי אמנה" יחד עם חברת "ש.א.ג ולול" הוא בעצם תוספת קטנה לשכונה שאוכלסה בשנתיים האחרונות, ובו 15 בתים חד משפחתיים.

הפרויקט אשר ממוקם בכניסה ליישוב, משקיף אל הנוף הפסטורלי של הרי השומרון כולל תצפית לתחילת נחל קנה וליישובים הסמוכים. בנוסף ניתן להגיע אליו דרך אזור התעשייה ברקן, דרך מהירה יותר, מבלי לעבור דרך יישובים ערבים.

מתוך 15 הבתים בפרויקט, נותרו 7 בתים אחרונים, עם צפי איכלוס בעוד כחצי שנה. בבתים 124 מ"ר בקומה הראשונה, 94 מ"ר בקומה השנייה שבנויה מעטפת עם אופציה להרחבה.

יו"ר המזכירות של הישוב, אודליה מינס מסכמת: "אם אתם מחפשים ישוב עם איכות חיים שיש בו קהילה כיפית, משפחתית, שמשאירה לכם גם את היכולת להיות עצמכם ולשמור על הייחוד שלכם – קריית נטפים זה המקום בשבילכם".

אז עכשיו לגור בבית פרטי עם גינה בשומרון זה כבר לא חלום. עם נוף ייחודי, שכנים איכותיים באווירה קהילתית ומיקום מרכזי, רק 10 דקות מאריאל, 5 דקות ממרכז קניות גדול ו-20 דקות מהמרכז, לא צריך יותר להתפשר. קריית נטפים זה המקום בשבילכם. מוזמנים להיכנס כדי לקבל פרטים נוספים.

לאתר קריית נטפים לחץ כאן