ח"כ צבי האוזר
ח"כ צבי האוזרצילום: חזקי ברוך

ח"כ צבי האוזר (כחול-לבן), לשעבר יו"ר היחדה למען הגולן, פתח הבוקר את העיתון 'כלכליסט' ולא האמין למראה עיניו.

האוזר נחשף לפרסום על התכנית האסטרטגית למגורים ל-20 השנים הבאות, לפיה ברמת הגולן לא רק שלא נראית תנופת התפתחות אחרי ההכרה מצד ממשל טראמפ, אלא אין שום תכנונים לבנייה לאוכלוסייה יהודית.

"הבושה שנחשפה היום מדאיגה מאוד. 51 שנים מאז שעלינו לרמת הגולן, שחררנו את המקום הזה ויש היום כ-25 אלף מתיישבים בלבד. זה קצב אכלוס של בערך שני בנייני מגורים בגבעת שמואל לשנה. ישראל לאורך כל השנים שומרת את רמת הגולן כשטח נקי - ואי אפשר להסיק אלא מסקנה אחת - השטח הזה הוא בבחינת פיקדון זמני, כדי שאם יבשילו תנאים למשא ומתן יוכלו לרדת מרמת הגולן ונושא פינוי היישובים לא יהיה חסם", קובע האוזר בראיון לערוץ 7.

הוא מזכיר שלא מעט ראשי ממשלות בישראל אכן נשאו ונתנו על השטח. "ראינו שהתנהל משא ומתן על ירידה מרמת הגולן עד לשנת 2011, אז פרצה מלחמת האזרחים בסוריה. זה היה בממשלת רבין השנייה, בממשלת נתניהו הראשונה, בממשלת ברק, בממשלת אולמרט וגם בממשלת נתניהו השנייה".

"כעת נחשפים נתונים באשר לתכנון הממשלתי של ממשלת הימין הנוכחית לעשרים השנים הבאות - ואף יחידת דיור לא מתוכננת לרמת הגולן למעט 5,000 יחידות דיור לאוכלוסייה הדרוזית במג'דל שמס. ראינו חגיגות על הקמת רמת טראמפ, שבשיאה מונה 110 יחידות דיור. אלה מספרים זניחים שלא משנים את המציאות בשטח ויש בהם הרבה מאוד חגיגיות ופוליטיקה מפלגתית - אבל אפס מעשה בשטח. אין באמת רצון להתיישבות ברמת הגולן", הוא מצהיר.

לדבריו, כדי שלהכרה האמריקנית מצד טראמפ באזור תהיה משמעות, יש חובה לבנות. "ההכרה האמריקנית היא מהותית, חשובה ואסטרטגית - אבל היא הכרזה. אין לה שום שווי ותוחלת ללא ביסוס בפועל והתיישבות. הכרזה כמו שהיא ניתנת - יכולה גם להילקח. המשמעות היחידה של שינוי המציאות שהשטח שנוי במחלוקת או נתון למשא ומתן היא בעצם סתימת הגולל על המצב וזה ייעשה בבנייה משמעותית".

"כשלא בונים, מאותתים לכולם שבבוא היום, נתעורר ובמסגרת הצעות כאלה ואחרות יביאו ויאמרו שהזמן בשל להוריד את ישראל מרמת הגולן. המשמעות שממשלת ישראל מצהירה בתכנית שנחשפה היום שאין בכוונתה לתכנן ברמת הגולן בנייה בעשרים השנים הבאות אומרת רק דבר אחד - 'חברים, קיבלנו הכרה מטראמפ, אבל איננו סותמים את הגולל ונהיה פתוחים להצעות עתידיות כי איננו בונים בשטח'. אין שום הסבר אחר מדוע לא בונים ברמת הגולן", הוא אומר.

ח"כ האוזר מאמין שמפלגתו, אם תזכה בבחירות, תשנה את התכניות לגבי הגולן. "אין ספק שנעשה את זה אחרת. צריך לקבע את הריבונות הישראלית. אנשים לא מבינים שאם היתה ממשלה בראשות כחול-לבן ירעדו אמות הסיפים. יבואו אנשי ליכוד ואחרים שתכננו קואליציית ימין, יפגינו ויילחמו על דעת הקהל. מה קורה עכשיו? הם שומרים על שתיקה.

''מה אומר על זה השר סמוטריץ'? השר אריאל? הם שותקים. אני אומר את זה בכאב לב: יש אנשים שנושאים את שם ארץ ישראל לשווא. יש כאן מחדל ויום אחד נקום ונשאל מיהו זה שנרדם בשמירה ועשה מעשה כזמרי וביקש את אמון הציבור כפנחס".