אשכנזי חוגג עם חבריו הערב צמד
אשכנזי חוגג עם חבריו הערב צמדצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה

בדומה להפועל באר שבע, גם מכבי חיפה העפילה הערב (חמישי) אל הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית. בדומה להפועל באר שבע, גם מכבי חיפה לא הרשימה מול יריבתה החלשה. בדומה להפועל באר שבע, גם את מכבי חיפה הציל שחקן שהחל את העונה שעברה בליגה השניה, הליגה הלאומית.

בעוד אצל באר שבע היו אלה גל לוי ונאור סבג, בחיפה היה זה יובל אשכנזי.

הרכש שהחל את העונה שעברה בליגה א' ועבר בהמשך לבני יהודה איתה זכה בגביע המדינה בכדורגל, כבש בסיכום שני המשחקים שלושה שערים והוביל את המהפך של חיפה הערב במשחק הגומלין.

אחרי שבשבוע שעבר כבש אשכנזי את השער הראשון במשחק לזכות חיפה וכעבור 4 דקות עשה זאת מוחמד עוואד, הפעם הסדר היה הפוך - קודם עוואד, אחר כך אשכנזי, פעמיים.

הסלובנים שהגיעו חבולים ומוכים והציגו סגל משני בשל מכת פציעות ומחלות של שחקניהם הבכירים, עלו דווקא ראשונים על לוח התוצאות הערב אצליהם בבית. היה זה לאחר טעות קשה של שוער חיפה, גיא חיימוב, ואחרי 6 דקות של משחק הובילה מורה בתוצאה 0:1 שהעמיד את היתרון של חיפה מהמשחק הראשון ביניהן בסכנה.

בדקה ה-32 שער יפייפה של חלוץ חיפה מוחמד עוואד השווה את התוצאה וכעבור 3 דקות עשה אשכנזי את המהפך עם שער שני מול הסלובנים בשני המשחקים.

נגמר? לא אם זה תלוי באשכנזי. למרות היכולת הירודה של חבריו לקבוצה, למרות העובדה שמדובר במשחק חוץ, אשכנזי לא נרתע ובדקה ה-76 הבטיח לחיפה את הניצחון ואת ההעפלה לשלב הבא, עם שער נוסף ושלישי מול הסלובנים.

הסלובנים הצליחו רק לצמק עוד, ובסיום - 3:2 לחיפה שמעפילה אל הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית, שם כבר תחכה לה יריבה קשה הרבה יותר - שטרסבורג הצרפתית, מחזיקת הגביע החזקה.

מול קבוצה עם ארבעה שחקנים פצועים זה היה קשה, מה יקרה מול מחזיקת הגביע הצרפתית?