ניר אורבך
ניר אורבךצילום: פלאש 90

מנכ"ל ''הבית היהודי'' ניר אורבך שלח מכתב לחברי המפלגה, התייחס למגעים ליצירת בלוק טכני עם מפלגת הימין החדש והגיב למתקפה של השמאל וארגוני הלהט"ב נגד שר החינוך רפי פרץ.

המכתב המלא:

1. התנפלות רבתי ועליהום תקשורתי על הנהגת הציונות הדתית. מתקפה שחשפה באופן חד את הטרור המחשבתי ואת חוסר היכולת לקבל עמדות ודעות שונות.

אנחנו נמצאים בתקופת בחירות. הגיוני שיריבים פוליטיים ינצלו כל הזדמנות לנגח אותנו. דווקא בשעה זו אנחנו צריכים להיות פחות פופוליסטיים והרבה יותר עניניים.

מצ"ב קישור לפוסט שהעלה, יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, הרב רפי פרץ השבוע בצל הארועים. מומלץ לפנות מספר דקות ולהקדישן לקריאת הפוסט. כמו כן מצ"ב קישור למאמר מכונן של העיתונאי קלמן ליבסקינד. כתמיד, ניתוח בהיר, חד ונורמלי לסוגיה מורכבת.

2. המו"מ בין מפלגות הימין

אנו ממשיכים לפעול במרץ לחיבור כל הכוחות במחנה הימין. לאחר שחתמנו על הסכם עם אחינו מהאיחוד הלאומי, אנו עסוקים יחד איתם בהקמת מטה בחירות חזק ומשמעותי.

אנו נמצאים כעת במו"מ שמתקדם יפה מול הימין החדש. טיבו של מו"מ שהוא מתנהל בחדרים סגורים. הדברים החשובים באמת נשארים בחדר עד החתימה על ההסכם. דברים אחרים יוצאים החוצה. חלקם מדוייקים וחלקם לא קרובים למה שקורה באמת.

כולנו בעלי ניסיון בכל הנוגע לסקרים ולמחקרים וזוכרים היטב, כיצד רק לפני חודשים ספורים, כל הסקרים וכל התחזיות הושלכו אחר כבוד לפח ההיסטוריה. בשלב הזה, שבועיים לפני הגשת הרשימות וחודשיים לפני הבחירות, הסקרים משמשים בעיקר כשעשוע של כתבים ועיתונאים. אנחנו נחושים לא לאפשר לחזור על טעויות שנעשו לפני זמן כה קצר.

כולנו אנשים אחראיים. פיצול הכוחות מסוכן להמשך קיומה של הציונות הדתית ומסכן את גוש הימין כולו.

אין לנו ולשאר שותפינו למו"מ מהימין החדש ובכלל, שום ברירה אחרת מלבד ריצה משותפת ברשימה אחת ואנו פועלים כל העת לשם כך.

בעזרת ה' נעדכן בשבוע הקרוב על ההתפתחויות ככל שתהיינה

ניר אורבך
מנכ"ל הבית היהודי