אורלי לוי
אורלי לויPhoto by Roy Alima/Flash90

יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, הגיב הבוקר (שישי) על האיחוד בין מפלגת העבודה לרשימת גשר של אורלי לוי-אבקסיס.

במפגש עם חברי קיבוץ עין שמר אמר ברק כי "הצעד הזה עלול חלילה לסגור את הגולל על העבודה, על החזון והמורשת של המפלגה שהקימה את המדינה לטובת הקמת מפלגת נישה חברתית".

"אורלי לוי אבקסיס מוותרת למעשה על החלפת השלטון במדינה ופותחת את הדלת לחבירה עם נתניהו", טען ברק.

אתמול כינס יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר מפלגת ''גשר'' אורלי לוי-אבקסיס שתרוץ עם מפלגת העבודה בבחירות הקרובות.

"אני חש שברגע זה נוצרת ברית של התחדשות. מצאנו את הדרך להתאחד ולבנות בית פוליטי לכל הישראלים", אמר פרץ.

"אני עומד בהתרגשות ובגאווה גדולה כשלצידי עומדת אורלי לוי אבקסיס. אשה פורצת דרך, עם תפיסת עולם רחבה של צדק חברתי ולא של צדקה, של אחריות המדינה לגורלם של הקשישים, הנכים, הזוגות הצעירים"

פרץ הדגיש: "המסגרת הפוליטית שנבנית כאן מולנו תשנה את הכללים, החומות של המעברים בין המחנות נופלות עכשיו".

לוי-אבקסיס אמרה במסיבת העיתונאים "כאשר הגיעה הצעה מעמיר, הרגשתי שזה טבעי להפיל את החומות ולחפש את המאחד והמחבר. החיבור הוא של מפלגת גשר עם הלוחם מספר אחת בזירה החברתית".

במרצ תקפו את עמיר פרץ על החלטתו לרוץ עם לוי אבקסיס. ח"כ עיסאווי פריג' אמר כי ''עמיר פרץ בחר בימין. בחר להגיד לא למרצ וכן למי שבנתה את הקריירה הפוליטית שלה כעלה תאנה לא יעיל במיוחד לגזענות ולהסתה. למי שנבחרה לכנסת בזכותם של קמפיינים מסיתים וגזעניים. למי שפרשה מישראל ביתנו, לא בגלל הגזענות או השחיתות של המפלגה הזו, אלא רק בגלל שלא מונתה לשרה''.

יו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, בירך על הצטרפותה של אורלי לוי למפלגת העבודה. ''אורלי היא מנהיגה חברתית, וטוב למדינת ישראל שתהיה בכנסת'', אמר גנץ.