שריפה בשבי שומרון
שריפה בשבי שומרוןצילום: מאור לביא/TPS

השריפה הגדולה בשבי שומרון ביום רביעי האחרון, ביום שבו התחוללו שריפות במוקדים נוספים בארץ, הביאה לתוצאות קשות דווקא למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל בשנה האחרונה וכעת איבדו גם את מטה לחמן.

למעוניינים הדרך לסייע לחצו כאן

רחל כהן איבדה רק לפני חודשיים את בעלה שלמה שנפטר מסרטן. ב 30 השנים האחרונות המשפחה התפרנסה מחקלאות. מחממות של פרחים ותותים שישבו בפאתי הישוב. אלא שהשריפה כילתה הכל. שווי הנזק עומד על מליוני שקלים.

"לא הספקנו להתאושש מהמוות של בעלי, אחרי שבעלי נפטר הילדים רצו לחזור לחממות. חודש אחרי שהוא נפטר חזרנו. ועכשיו אין כלום. הכל נשרף", אומרת כהן, "היה לנו עולם מלואו. אני מרגישה שאין לי בשביל מה לקום בבוקר. גם בעלי הלך ועכשיו השריפה של מפעל החיים שלי. אני מקווה שנוכל לשקם. זה היה החיים שלי. זה היה מפעל החיים שלי".

צפו: תיעוד מתוך האש באזור אדרתתיעוד מבצעי כבאות והצלה

בנה של רחל - ערן העביר את בית העסק שלו לבניית בובות לתיאטרון רק לפני שנתיים לשבי שומרון בכדי שיוכל לטפל באביו החולה. השריפה כילתה גם את בית העסק שלו: "מאמה טרסה הפקות" בובות ששימשו בפסטיבלים תערוכות ומוזיאונים בארץ ובעולם.

"מדובר לא רק באובדן של מאות אלפי שקלים אלא גם ביצירות ייחודיות המשמשות תיאטראות ואמנים בכל הארץ", אומרת המשפחה.

בנה של רחל סיפר "מאז שהחלטנו להעביר לפה את אבא העברתי את הסטודיו לפה לפני שנתיים. אפילו הבגדים שאני לובש הם לא שלי. לא נשאר כלום. הכל נשרף כולל התעודת זהות והדרכון. בדיוק כשסיימנו להקים את הכל, הכל נשרף. זה מבלבל אי אפשר לדעת מה יהיה עם זה עכשיו. היה פה עולם שלם. אני כרגע לא מרגיש כלום. מנסה לחשוב איך מתאוששים מדבר כזה".

חבריהם של המשפחות שאיבדו הכל, החליטו להתגייס לעזרתם ויצאו לקמפיין גיוס המונים, בכדי לסייע להם להתחיל להתאושש.

על פי הערכות, שווי הנזק עומד על מליוני שקלים אולם בשלב ראשון חבריהם של המשפחות מהישוב שבי שומרון מנסים לגייס עבורם 600,000 שקלים עד יום שני.

"אלה השכנים שלנו, החברים שלנו, אי אפשר לעמוד מנגד כשרואים אח הסיפורים הקשים שנוצרו כאן ברגע. אנחנו מבקשים מכל מי שיכול לסייע", אומר יו"ר הישוב אלי אלול.

למעוניינים הדרך לסייע לחצו כאן