ועידת התנועה
ועידת התנועהצילום: עזרא

ועידת שנת המאה של תנועת הנוער עזרא התקיימה השבוע בסימן "תורה עם דרך ארץ ישראלית".

בוועידה שהתקיימה בישוב יד בנימין בנחל שורק השתתפו כ-250 רכזים, מרכזות, בוגרים ופעילים.

במרכז יומה הראשון של הועידה התקיים האקתון חינוכי- אירוע יזמות מרתוני, בו המשתתפים חולקו לקבוצות חשיבה, בחנו את מטרות התנועה ופיתחו רעיונות חדשים ויצירתיים לעיבוד תהליכים וקבלת החלטות לקידום התנועה.

אתמול, במהלך יומה השני של הוועידה, התקיים פאנל מזכ"לים בהשתתפות רון זלדמן מזכ"ל תנועת הנוער של האיחוד החקלאי, קלי כהן מזכ"ל תנועת הצופים, אלי ליפשיץ מזכ"ל תנועת עוז ושאול דה מלאך מזכ"ל עזרא.

בהמשך התקיים ״הייד פארק״ פורה בו הועלו ההצעות מדיוני ההאקתון וכל נציג סניף בעל זכות הצבעה בוועידה ניסה לשכנע את הקהל לתמוך בהצעתו, ולאחריו התקיימו ההצבעות במליאה על אותן הצעות.

בין ההצעות שעברו את ההצבעה והוחלט כי ישפיעו על דרכה של התנועה בשנים הבאות: הקמת וועדה שתפקידה לבחור צבע חדש עבור חולצות התנועה הכחולות שמייצגות את הסוציאליזם ואת תנועת הפועלים; הרחבת אופן פעילות השמיניסטים בתנועה לאחר תפקידם הרגילים בעזרת הקמת פרויקט של"ם (שמיניסטים לעשייה משרתת); פיתוח כלים ותפיסה ערכית להתמודדות התנועה עם נושא המיניות בדרכים של יצירת שיח בריא ומותאם, העסקת עו"ס שתהווה כתובת מקצועית לשאלות בנושא, והנגשת חומרים והעברת הדרכות;

עוד הוחלט על יציאה לתהליך למידה של תחום אתגרי המדיה וההתמודדות עימם דרך ניסוח של מסמך עקרונות תנועתי ואמירה בסוגיות תחום המדיה, בנוסף יצירת תכני הדרכה בנושא והצבת ארונית לאחסון פלאפונים בכל כניסה לסניף; בניית יחס תורני לתחום התרבות ויצירת מסלולים שמפתחים יצירה תרבותית ואמנותית ברמה מקצועית ואמונית גבוהה על ידי הקמת מרכז תרבות ויצירה הגברת הקשר עם התפוצות בעזרת מפגשים עם עולים חדשים, שיח בסניפים עם שליחים, חודש ארגון בנושא הקשר עם יהודי התפוצות ועוד.

במהלך הוועידה הגיעו להשתתף חברי הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, מוטי יוגב ועידית סילמן מאיחוד מפלגות הימין.

גם שר החינוך הרב רפי פרץ הגיע לברך ואמר ״וועידה זה אירוע מכונן. את הרוח המיוחדת הזו של אמונה, להט, תקווה וברק בעיניים, תשמרו מכל משמר, ככה משנים עולם. אתם בדיוק במקום הכי חשוב בצמיחה שלכם, לדעת שהרוח הגדולה שאיתה אתם יוצאים מהימים האלו היא זו שתנצח. אתם קצה הפירמידה של מאה שנות ׳עזרא׳, מאה שנים שהתחילו על ידי קומץ סטודנטים שכותרת חייהם הייתה תורה עם דרך ארץ. היום יש חידוש - תורה עם דרך ארץ ישראלית".

שאול דה מלאך, מזכ"ל עזרא, סיכם את הוועידה: "ועידת המאה היתה מופת לחדשות וחזון. זוהי חבורה מופלאה שלקחה על עצמה להוביל את התנועה לעוד מאה שנים של הובלה תורנית ורעיונית ומתווה - דרך פנימה והחוצה".