אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

איווט ליברמן 2019 נגד איווט ליברמן 2005? בחודשיים האחרונים מנהל יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן קמפיין אגרסיבי נגד ההנהגה החרדית תוך ניסיון להכהות את הסטטוס קוו.

בטור הפוליטי השבועי בעיתון 'המבשר' מצטט הפרשן הפוליטי מאיר ברגר קטעים מספרו של ליברמן, 'האמת שלי', אותו חיבר ב-2005 ובו מבהיר ליברמן כי לעולם לא ינהל קמפיין אנטי-חרדי בשל הפגיעה בחוסן הלאומי.

תחת הכותרת 'חוסן לאומי', מסביר ליברמן כיצד מפלגות ופוליטיקאים מנצלים בציניות את הניגודים לטובתם האישית והמפלגתית. "הם יודעים שעמדה בלתי מתפשרת מביאה יתרון במנדטים, בשיעור התמיכה, בחשיפה לתקשורת, לרייטינג, ולהיפך – מי שתומך בפשרה, בוויתור, סובל מחשיפה לתקשורת ומשלם במנדטים", הוא כותב.

ליברמן מתריע כי התוצאות מכך עלולות להיות הרסניות. "אחד מנצל את הקו האנטי-חרדי, שני את הקו הרוסי, שלישי את קו השלום, רביעי את קו ארץ ישראל השלמה וכן הלאה. כל אחד מרחיב את הסדק, מרוויח באופן זמני כמה קולות, ואומר לעצמו: "הרי המדינה חזקה דיה לעמוד בסדק כזה". כל אחד בונה את הבית הפרטי שלו והורס את הבית של כולנו".

בשורות הבאות מבהיר ליברמן בצורה חד-משמעית כי לעולם לא ילך על הקו הזה. "ישראל ביתנו' ואני אישית פוסלים בתכלית את הקו הזה. אמרו לי בעבר שכדי להשיג קולות בקרב עולי רוסיה כדאי להדגיש את הקו האנטי-חרדי או האנטי-ספרדי. לא עשינו זאת ולא נעשה זאת גם להבא, גם אם יוכיחו לנו באותות ובמופתים שצעד כזה יביא להכפלת כוחנו. כל ניסיון לניצול הסדקים, הניגודים, הוא פסול. ומי שעושה זאת מתנהג באופן חסר אחריות לאומית". ס"צ.

ברגר בטורו מסביר כי כדי להכריע את נתניהו ולנעוץ בו את החרב הפוליטית הוא מכר את ערכיו המסורתיים עליהם הוקמה 'ישראל ביתנו' ואת השקפותיו האישיות.

"לאורך שנים ידע אביגדור ליברמן לבצע פשרות וויתורים למען הסטטוס קוו הקיים מאז קום המדינה בין שומרי המצוות ושאינם. גם היום הוא מאמין בכך ולראייה יעידו השנים האחרונות בהן ישב בממשלה אחת יחד עם המפלגות החרדיות והתנהל מולן בתקינות פוליטית ראויה.

"כל זה היה נכון עד ליל הבחירות האחרונות אז התגבשה אצלו תוכנית הנקם בבנימין נתניהו. עם כל הכבוד לאמת שלי, אמר ליברמן, זו היתה אמת לשעתה. ושתלך המדינה", הוא חותם.