נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר הימין החדש ושר החינוך לשעבר נפתלי בנט העניק ריאיון מיוחד ל"פגוש את העיתונות" - עשרה ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-22.

בפתח דבריו הסביר בנט מדוע לדעתו "הימין החדש", המפלגה החדשה שהקים יחד עם איילת שקד בבחירות הקודמות, לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. "אני חושב שלא סיפרנו את הסיפור על למה הקמנו את המפלגה הזאת, והלכנו על דברים שוליים ולא נכונים", אמר. "היינו צריכים להגיד לציבור למה יש צורך חיוני בימין החדש, בימין ליברלי של זהות יהודית - אבל בלי כפייה".

בנט המשיך והסביר כי בניגוד לקולות מסוימים בימין, יש צורך דווקא בשיח של אחדות. "אנחנו לא פשרנים, אבל בכל מה שקשור בדת ומדינה, ובכלל יחסים בין בני אדם פה במדינה - ימין מחבר", הבהיר. בתשובה לשאלה אם יש עדיין מקום לימין כזה בפוליטיקה של היום ענה: "לא רק שיש מקום, זה קריטי וחיוני שיהיה ימין ליברלי, מאחד, שאוהד יהדות אבל מתנגד לכפייה ובעיקר מתנגד לשיח של שנאה".

עוד הבהיר: "אני מעדיף אם אנחנו יכולים להקים גוש ליבראלי בראש אחד ובראש אחר מפלגה אחרת שהיא הגוש הדתי חרדלי -שזה איחוד מפלגות הימין. זה נראה לי כרגע יותר הגיוני אבל צריך לראות, אנחנו יש לנו עוד עשרה ימים".

לדברי יו"ר הימין החדש, הסיכוי לחיבורים פוליטיים - גם עם איילת שקד - עדיין קיים. "אני מאמין חד-משמעית בימין החדש, אבל באותה נשימה אמרתי מההתחלה שלקראת הגשת הרשימות יהיו חיבורים", טען. עם זאת, הבהיר בנט: "הימין החדש רץ קדימה עם ובלי איילת שקד. התנועה גדולה מבן אדם. זה נכון שאני מאוד אשמח שאיילת תצטרף, אבל אני לא מחכה".

מדבריו של בנט עולה כי יסכים לוותר על המקום הראשון אם תבחר להצטרף: "אמרתי לאיילת שאם היא תחליט להצטרף אני אניח את האגו בצד ונעשה את מה שנכון". בנוסף, יו"ר הימין החדש לא שלל את האפשרות שיחבור גם אל מפלגת עוצמה ואיתמר בן-גביר: "אני כרגע לא נכנס לשמות של אף אחד, אבל אף אחד בימין לא פסול".

בהמשך הריאיון, נשאל בנט אם ימליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. "אני אמליץ על מועמד ימני עם הסיכויים הגדולים ביותר להקים ממשלה", אמר וחידד: "אצלי לא יהיו בחירות שלישיות. זה פשוט לא יקרה". עוד הוסיף: "אם תעלה הצעה לפיזור הכנסת אני אצביע נגדה, לא מתזזים מדינה פעם שלישית לבחירות. אבל נתניהו בוודאי לא פסול, הוא אחד המועמדים ובוודאי נראה שיש לו סיכויים".

בנט אף הדגיש בדבריו כי ישנם מועמדים נוספים הראויים לראשות הממשלה מלבד נתניהו. "אני לא אתחיל למנות. אבל יש חמישה, שישה, שבעה אנשים בפוליטיקה שבוודאי יכולים לעשות את זה. מדינת ישראל התקיימה לפני נתניהו, תתקיים אחריו, אני חושב שהוא עשה דברים גדולים כראש ממשלה אבל בוודאי לכל בן אדם יש תחליף".