אנגלה מרקל
אנגלה מרקלצילום: רויטרס

מרקל נגד טראמפ. קנצלרית גרמניה גינתה ביום שישי את הציוצים של נשיא ארה"ב נגד חברות הקונגרס המוסלמיות ואמרה כי הם "מערערים את כוחה של אמריקה" ואף הוסיפה כי היא "עומדת בסולידריות עם חברות הקונגרס".

במסיבת עיתונאים שנתית שהיא עורכת בברלין, התייחסה מרקל לציוצים של טראמפ בהם קרא לחברות הקונגרס המוסלמיות "לחזור לארצות מוכות הפשע מהן הגיעו" ואמרה כי "ההצהרות האלו הן רגשות המנוגדים מאוד להתרשמות שלי מארה"ב שאני מאוד מאמינה בהן.

זה משהו שמערער את כוחה של אמריקה. אני מרחקיה את עצמי מההצהרות האלו ועומדת בסולידריות מלאה עם הנשים שהותקפו. מנקודת מבטי, כוחה של ארה"ב טמון בדיוק בכך שאנשים בני לאומים שונים תורמים מאוד לעוצמתו של העם האמריקאי".

הנשיא טראמפ סירב לאורך השבוע לחזור בו מהציוצים נגד חברות הקונגרס, למרות ביקורת מצד חברי הקונגרס ומנהיגים בינלאומיים כמו ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, וטען כי דבריו לא היו גזעניים.

מרקל התייחסה במסיבת העיתונאים גם לרעידות הלא רצוניות אותן חוותה לאחרונה מספר פעמים, וטענה כי היא מרגישה "בסדר גמור" אך רמזה כי היא אכן סובלת מבעיה רפואית. "אני מבינה את העניין בבריאותי, אבל אני מרגישה בסדר גמור. אני יודעת שזה חשוב עבורי לשים לב למצב הבריאותי שלי כאשר אני מבצעת את עבודתי כקנצלרית.

אני מבינה שאני צריכה להיות מסוגלת לבצע את החובות האלו, ואני יכולה לבצע אותן. אני עובדת על כמה דברים שעדיין לא הסתיימו, אני יודעת שאני צריכה לחיות איתם תקופה מסויימת, אבל אני מתגברת ואין לאף אחד סיבה לדאוג", אמרה מרקל.