מזכיר האנרגיה של ארה"ב, ריק פרי, בביקורו בכותל
מזכיר האנרגיה של ארה"ב, ריק פרי, בביקורו בכותלצילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

מזכיר האנרגיה של ארצות הברית, ריק פרי, הגיע הבוקר (ראשון), צום י"ז בתמוז, לביקור בכותל המערבי ובמנהרות הכותל.

פרי, שזהו ביקורו הרשמי הראשון בישראל, הגיע לכותל כשהוא מלווה ברעייתו. את פניו קיבל רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, יחד עם שר האנרגיה של ישראל מר יובל שטייניץ ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מר מרדכי (סולי) אליאב.

הרב קרא עם המזכיר פרק קכ"א בתהילים והמזכיר טמן פתק בין נדבכי הכותל המערבי.

הרב רבינוביץ אמר לפרי כי ביקורו ביום זה בו אנו מציינים את צום שבעה עשר בתמוז וכניסתנו לימי 'בין המצרים' בהם עם ישראל מתאבל וזוכר את עברו ומתפלל על עתידו הינו סימבולי, והוא מהווה ביטוי לקשר העמוק בין ישראל לארה"ב. מקום זה הינו האנרגיה הרוחנית של העם היהודי והעולם כולו.

שר האנרגיה שטייניץ בירך פרי: "ברוך הבא לירושלים, בירתו הניצחית של עם ישראל. אני בטוח שהביקור בכותל יספק אנרגיות חיוביות לביקור החשוב בישראל."

המזכיר ערך סיור במנהרות הכותל המערבי והודרך ע"י מנכ"ל הקרן, שחשף בפניו ממצאים מרתקים ופרטי יודאיקה עתיקים המספרים את הכיסופים לירושלים לאורך הדורות. את הביקור חתם המזכיר בדגם חדש של בית המקדש שם הבין את המשמעות ההיסטורית של המקום וחשיבותו לעם היהודי.

המזכיר ציין את הברית והשותפות החזקה בין ארה"ב לישראל ואמר: "זהו רגע מונומנטלי עבורי ורעייתי להיות פה זה מפעים. אני מברך שהעתיד שלנו יהיה חזק כמו ההיסטוריה שלנו."