אגדה עם זנב
אגדה עם זנבצילום: פילם האוס

סרטי הקיץ לילדים, מתחלקים לשני חלקים. האחד, סיפור עילתתי מהנה ולצידו אין כלום, והאחר סרט עלילתי שטומן בחובו, גם סיפור, גם עלילה וגם מסר חינוכי.

כזה הוא הסרט החדש והחביב אגדה עם זנב, מהיוצר של ״צבי הנינג'ה״ זהו סיפור הרפתקה עוצמתי וסוחף. עלילות נסיך הטרולים טרים שנותרו לו רק עוד שלושה ימים להציל את אביו, המלך גרום, אשר הפך לאבן וזנבו נגנב על ידי הרוח הרעה של היער. כמו פרודו בשר הטבעות, טרים וחבריו יוצאים למסע מסוכן ופרוע, דרך ממלכת הטרולים, כדי להחזיר את זנבו של גרום, לשחרר אותו מהכישוף ולהחזיר את הממלכה לשליט האמיתי.

"אגדה עם זנב" הוא סרט הרפתקאות מצחיק ומחמם את הלב, על התבגרות בעולם שונה ודומה כאחד.

הסרט מספר את סיפורו של טרול צעיר גאה וטיפה עקשן אשר אוהב מאד לשחק, נסיך שחולם להיות מלך טוב כמו אביו, המלך גרום. כשגרימר הרשע גונב את הכתר ומאשים לשווא את טרים בהפיכתו לאבן של המלך גרום, הכוחות הפנימיים של טרים מתעוררים כנגד חוסר הצדק והגיבור בתוכו מתעורר. בעזרת הנחישות וחוסר המודעות הבריא שלו לסיכונים שבדרך, טרים וחבריו חייבים למצוא את הזנב האבוד של המלך גרום בהרפתקה של חייהם.

לצידו עמודת פרייה, טרולית צעירה מלאת רוח לחימה אשר לא סובלת שטויות ותמיד יודעת מה הכי טוב, אפילו כשהיא לא יודעת. כחברתו הטובה ביותר של טרים והיועצת מטעם עצמה שלו, היא מקור שופע של מילים וידע. בהיותה נכדתו של קוסם הכפר היא מחוברת לטבע וגם ירשה חלק מכוחות הקסמים שלו. לאורך המסע מגלה פרייה שבטרים יש הרבה יותר ממה שרואים.

עוד בסרט מגולמים, ין יאן, הטרול הדו ראשי שמתקשה להתמודד עם העובדה שיש לו שני הראשים ורק גוף אחד. ראש אחד הרפתקני ורברבן, אוהב מהירות ואקשן, רקדן מעולה ומלא ביטחון עצמי מול הבנות, הראש השני פחדן כמעט נוירוטי, אלרגי לסיכונים ורק רוצה להיות בבית וליהנות מבישול ביתי.

וגרימר, המרוכז בעצמו, חמדן ורודן, ילדותי באופן מצחיק אשר לא זכה במלכות ולקח את הכתר באמצעים נפשעים ונכלוליים. הוא שולט על ידי דיכוי ושקרים, משעבד את הטרולים של אוורוד לעשות את רצונותיו הקטנוניים, אבל בשבילו זה פשוט הגיוני. ילד של אימא מסוכן ולא צפוי, לגרימר יש שריטות חמורות מהחיים, ושאימא מלאה דרישות שאף פעם לא מרוצה. חביב, חינוכי, לא בטוח שילדים בני חמש מבינים את המסר אבל כאלו בני השבע והשמונה בהחלט כן.