הרב פרץ
הרב פרץצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, לפגישה בנושא האיחוד בימין, על רקע מסיבת העיתונאים הצפויה של השרה לשעבר איילת שקד הערב (ראשון).

גורמים בימין מצייניןם כי בפגישה צפוי נתניהו לבקש מהרב פרץ לפעול לאיחוד הגופים הפוליטיים המרכזיים במחנה שמימין לליכוד, ולצורך כך לוותר על המקום הראשון ברשימה.

לדברי אותם גורמים, נתניהו נחשף בימים האחרונים לסקרים שניבאו מספר מנדטים דו ספרתית לרשימה בהובלת שקד.

כזכור, סקר שביצע מכון ''דיאלוג'' בפיקוח הפרופ' קמיל פוקס, עבור אתר ערוץ 7, העלה כי שקד מקבלת 45% אחוזי תמיכה בקרב תומכי המחנה הלאומי שהצביעו בבחירות האחרונות לאיחוד מפלגות הימין, הימין החדש וזהות.

סקר נוסף העלה כי אם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד תעמוד בראש רשימת ימין מאוחדת, היא תביא הישג משמעותי יותר מאשר אם הרב רפי פרץ יעמוד בראש.

על פי הנתונים, לו היו הבחירות נערכות היום והמפלגות מימין לליכוד היו מתאחדות ברשימה אחת בראשות איילת שקד, הרשימה היתה מקבלת 10 מנדטים. אולם, אם המפלגות מימין לליכוד יתמודדו ברשימה אחת בראשות הרב רפי פרץ, תקבל הרשימה 8 מושבים בכנסת הבאה.

יו"ר הימין החדש, השר לשעבר נפתלי בנט, רמז בצהריים כי יהיה מוכן לדון על ריצה משותפת עם איחוד מפלגות הימין לקראת הבחירות הקרובות לכנסת.

"המדינה חשובה מקידום אישי, והמדינה צריכה עכשיו ימין מאוחד", צייץ בנט לקראת מסיבת העיתונאים שתכנס הערב שרת המשפטים לשעבר איילת שקד.

מנגד, גורמים בסביבתו של שר החינוך הרב רפי פרץ הבהירו לקראת מסיבת העיתונאים כי לא הבית היהודי לא יוותר על הובלת הרשימה המאוחדת. "לא נרקוד לפי החליל של שקד ובנט", אמרו הגורמים והדגישו, "לא נוותר על הובלה".