הכדורגל הישראלי חזר ואיתו טעויות השיפוט. אחרי משחק אלוף האלופים אמש בין האלופה מכבי תל אביב למחזיקת הגביע בני יהודה, הערב (ראשון) עלו לשחק משחק רשמי ראשון שלהן במסגרת הישראלית גם מכבי חיפה והפועל באר שבע.

השתיים נפגשו במסגרת רבע גמר גביע הטוטו, במשחק שנקבע מראש בשל מיקומן בטבלת ליגת העל בכדורגל בסיום העונה שעברה.

היה זה "קרב האירופיות", כששתיהן העפילו אל הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית בשבוע שעבר. השתיים העפילו לשלב הבא על אף יכולת פושרת למדי מול יריבות חלשות בהרבה מהן, ובעיקר בזכות שחקנים צעירים ואלמונים שהגיעו מהליגות הנמוכות.

הערב, לא השחקנים הצעירים הם אלו שגנבו את ההצגה, גם לא האוהדים, הערב כמו בכל משחק גדול בין קבוצות בליגת העל הישראלית בכדורגל, השופטים שוב הם אלו שבלטו בחולשתם.

מה שהחל עם פסיקה גבולית על בעיטת עונשין מ-11 מטרים בדקה ה-19 לזכות באר שבע, אותה כבש ניב זריהן, המשיך עם שתי הרחקות מפוקפקות של שחקני באר שבע שנותרה בתשעה שחקנים.

וכך, לאחר שעברו את השלב הראשון במוקדמות הליגה האירופית ולפני משחקיהן בסיבוב השני, הפועל באר שבע מדיחה את מכבי חיפה מהמפעל השלישי בחשיבותו בכדורגל הישראלי, גביע הטוטו עם 0:1 קטן במשחק חלש שמהווה נורת אזהרה עבור שתי הקבוצות שסיימו את העונה שעברה בחלק העליון של טבלת ליגת העל בכדורגל.

אם היכולת הזו תמשיך, השתיים עשויות למצוא את עצמן רחוק מהמקום בו סיימו בעונה שעברה.