הצללה
הצללהצילום: skyroof

מדי שנה כאשר מגיעים החודשים יולי – אוגוסט כולנו נזכרים עד כמה חם, לוהט ולח יכול להיות הקיץ בישראל. גם אם אנחנו זוכרים זאת טוב מאוד, אי אפשר להיזכר בתחושה הספציפית הזו עד שלא מרגישים אותה על גופנו בשרב הראשון של הקיץ. לכן, מחפשים בישראל ללא הרף אחר פתרונות הצללה איכותיים ומתאימים, החל מרשת צל לים ועד לפרגולה למרפסת. בשנים האחרונות מסתמן כוכב חדש בעולם פתרונות ההצללה בישראל ובעולם כולו – פרגולות אלומיניום. מה הופך אותן לפתרון הצללה פופולארי כל כך והאם הן צפויות להישאר פופולאריות כל כך גם בעתיד?

כל היתרונות של פרגולה בצירוף יתרונות האלומיניום – פרגולה למרפסת מאלומיניום

אחת הסיבות העיקריות לכך שפרגולות אלומיניום בכלל נכנסו בצורה חזקה לשוק פתרונות ההצללה המקומי והעולמי, הוא כי הן מתאפיינות בכל היתרונות של פרגולה רגילה, ובעוד כמה יתרונות מהותיים נוספים הנובעים מאיכויותיו של האלומיניום כחומר גלם.

בדומה לפרגולות עץ (הסוג הנפוץ והמוכר ביותר של פרגולות בישראל), גם פרגולת אלומיניום מציעה הצללה מלאה או חלקית, מהווה מבנה יציב ממנו ניתן גם לתלות דברים, מאפשרת להפוך את המרפסת או חלק מהחצר לשמישה גם בשעות של שמש ישירה וכו'.

בנוסף לכל זה ובניגוד לפרגולות העץ, פרגולות אלומיניום מתאפיינות גם בכמה יתרונות מהותיים ביותר, הנובעים כאמור מסגולותיו ותכונותיו הבסיסיות ביותר של האלומיניום כחומר גלם – למשל, אלומיניום הוא מתכת קלה יחסית, ולכן כאשר בונים ממנה פרגולה מקבלים מבנה חזק ויציב ביותר, אך כזה אשר אינו שוקל יותר מדי ולכן אינו מסכן אף אחד, אינו מציב אתגר בכל הנוגע לקיבוע הפרגולה ואין כל חשש מהתמוטטות או נפילה של הקונסטרוקציה. בנוסף, אלומיניום הוא חומר אשר אינו מחליד, ועמיד בפני מים ולחות. זהו יתרון משמעותי ביותר כאשר מדובר בפתרון הצללה אשר ממוקם בחוץ, באוויר הפתוח, ולכן חשוף עשרים וארבע שעות ביממה לפגעי מזג אוויר שונים, החל מלחות גבוהה ומצטברת לאורך זמן ועד לגשם, השפעה מצטברת של שמש ישירה לאורך זמן וכו'. הבעיות המוכרות מפרגולות עץ בהקשר זה (נדרשת תחזוקה שנתית קבועה, צביעה ומשיחה בשמן מיוחד והחלפת הפרגולה כולה לאחר מספר שנים) כלל אינן רלבנטיות כאשר מדובר בפרגולת אלומיניום.

פתרונות הצללה לטווח הארוך

התכונות הללו של האלומיניום הופכות פרגולות אלומיניום לפתרון ההצללה המוביל, המתבקש והאטרקטיבי ביותר עבור מדינה כמו ישראל,כמו גם עבור סוגי אקלים שונים לחלוטין. האלומיניום כמעט עמיד לחלוטין בפני פגעי השמש, הגשם, הלחות, הקור והחום, ולכן ניתן בהחלט לצפות לראות בדיוק את אותה פרגולה למרפסת (מאלומיניום...) אותה אנו בונים היום, עומדת בגאווה גם בעוד עשרות שנים קדימה. זה, כאמור, בהבדל ניכר מפרגולות מחומרים אחרים וספציפית פרגולות נעץ הנפוצות כל כך בישראל, להן אין יותר מדי סיכוי לשרוד לאורך עשרות שנים, גם במידה ומתחזקים אותן באופן קבוע מדי שנה. גם מבחינת המחיר, במקרה של פרגולות אלומיניום נחסך מאיתנו הצורך בתשלומים מדי שנה עבור תחזוקה שוטפת, חידוש ושיפוץ הפרגולה.

בקיצור, כל היתרונות הללו (ועוד כמה נוספים) הופכים את פרגולות האלומיניום לפתרון ההצללה האולטימטיבי והמוביל בישראל.

היכנסו לאתר סקיירופ והתרשמו מהתמונות של פרויקטים בתחום הצללה בהתאמה אישית.