האב השכול: ביזיון ובושה

ולדימיר לוברסקי, אביו של לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד, תקף בחריפות את גזר הדין שהטיל בית המשפט הצבאי על המחבל איסלאם נאגי שהורשע ברצח בנו.

"יש לי שתי מילים, ביזיון ובושה. המחבלים הפוטנציאליים קיבלו הוכחה נוספת שזה משתלם מאוד לרצוח ישראלים", אמר האב.

בהמשך הדברים הוסיף האב, "התחושות קשות ואנחנו נמשיך. אנחנו נשקול את הצעדים הבאים. אנחנו נמשיך להילחם בעניין של עונש מוות. אנחנו מדברים על חבילת הרתעה, שורה של צעדים שהממשלה יכולה לנקוט על מנת להילחם בטרור".

"בית המשפט הצבאי נגדנו, מה שראינו היום זה עידוד טרור נטו. אלו ההרגשות", ציין האב.

האח, אריק לוברסקי, אמר גם הוא כי הוא חש, "אכזבה עמוקה ממערכת המשפט, לא ייאוש. נאסוף את עצמנו ונראה מה יהיה. בינתיים אזרחי ישראל צריכים לדעת שמחבלים הולכים לקייטנה בכלא. המחבל הזה ישב עם כל האחים שלו, קייטנה משפחתית".

עו"ד מוריס הירש נגד החלטת בית המשפט הצבאי

עו"ד מוריס הירש שסייע למשפחה תקף את החלטת בית המשפט הצבאי שלא להשית על המחבל תשלום פיצוי כספי שיקזז את סכום הכסף שהמחבל עתיד לקבל כשכר מהרשות הפלסטינית

"זה פשוט לא יאמן. יש הבדל עצום בין הפיצויים הרגילים של כאב וסבל שמקומם בהליך האזרחי, לבין הפיצוי הזה שמטרתו לקחת למחבל את הסכום שהוא יקבל מהרשות הפלסטינית. זה פשוט בושה מה שקרה פה", הוסיף עורך הדין, שציין שבאופן חסר תקדים בית המשפט הצבאי החיל על המחבל את הדין הישראלי בנושא גובה הפיצוי הכספי, "לזה קוראים סיפוח".