הריסת הבתים בצור באהר
הריסת הבתים בצור באהרREUTERS

בתנועת רגבים זועמים על תגובת האיחוד האירופי בנוגע להריסת 15 בתים בשכונת צור באהר ואומרים כי "מדובר בשיא חדש של צביעות מצד האיחוד האירופי".

"תגובת האיחוד האירופי מאשרת למעשה כי הם מכירים בסמכות ובאחריות של ישראל על שטחי C ואף על פי כן היא פועלת בצורה בוטה בניגוד לחוק הבינלאומי והישראלי ומסייעת באופן ישיר להשתלטות פלסטינית על שטחים אלה, ולמעשה חותרת תחת ריבונות מדינת ישראל כפי שלא הייתה מעזה לעשות כנגד אף מדינה ריבונית אחרת", אמרו ברגבים.

עוד הוסיפו כי "ממשלת ישראל מוכיחה היום כי כאשר היא רוצה היא יודעת לממש את ריבונותה ולהרוס בנייה ערבית בלתי חוקיים ומגלה שלמרות הגינויים משמאל ומאירופה העולם לא מתמוטט. יופי. עכשיו נשאר להרוס רק עוד 28,651 מבנים בלתי חוקיים בשטחי C וסגרנו את הפינה".

נזכיר כי האיחוד האירופי פרסם בצהריים (שני) הודעה רשמית בה הוא מגנה את הריסת הבתים בשכונת ואדי אל חומוס באזור צור באהר שבמזרח ירושלים.

"ישראל ממשיכה בהריסתם בתים, רובם בשטחי A ו-B בהם על פי הסכמי אוסלו, עניינים אזרחיים הם בסמכות הרשות", נטען בהודעת האיחוד האירופי.

"מדיניות ההתנחלות של ישראל אינה חוקית על פי המשפט הבינלאומי, אנו מצפים שהרשויות הישראליות יפסיקו מיד את ההריסות", הוסיפו באיחוד.

המבנים המדוברים מצויים בין שטח B לשטח A, וההחלטה על הריסתם אושרה אתמול בשנית על ידי שופטי בג"ץ, אשר דחו את טענת הפלסטינים נגד ההרס.

מדובר ב-12 מבנים הכוללים למעלה מ-70 יחידות דיור, אשר נבנו בסמוך לגדר ההפרדה, ועל פי פסיקת שופטי בית המשפט העליון עשויים להוות סכנה ביטחונית של ממש.