סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, תוקף בחריפות את יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק.

ליצמן ענה בראיון לתכנית 'שחור לבן' בערוץ הכנסת לברק שייחס לו חשדות לעבירות פליליות, וטען: "ברק סגר איתי חשבון".

"אהוד ברק תוקף ומדבר לא לעניין. אני אגיד לכם למה הוא האשים אותי בעבירות פליליות. הייתה ישיבת ועדת כספים על קנאביס. הודעתי בוועדה שקנאביס הוא סם ושיש גופים מיוחדים שיכולים לאשר. לא כל רופא משפחה יכול לאשר קנאביס כי על פי חוק מדובר בסם. העליתי פליאה למה אהוד ברק ולמה אהוד אולמרט, ראשי ממשלה לשעבר, יושבים בראשות חברות קנאביס? זה כבוד גדול להיות יו"ר חברת סמים? אז ברק סגר איתי חשבון", דברי ליצמן.

גם על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לא חסך ליצמן ביקורת. "באותה תקופה לפני הגשת הרשימות היו כמה מפלגות: אורלי לוי שעמדה בסקרים על שמונה מנדטים. היה פייגלין עם 8-7 מנדטים. היה בנט שהתחיל ב-9 מנדטים. אף אחד לא עבר. זה אומר שמי שיש לו 9 מנדטים היום יעבור אחוז חסימה כמו ליברמן? לך תדע. מתי שהוא יקיים את מה שהוא הבטיח להנייה ושיחסל אותו ב-48 שעות, שיקיים אותו דבר מה שהוא אומר נגד החרדים".

ליצמן פוסל אפשרות לפגישה עם גנץ ושיתוף פעולה איתו. "לא נפגשתי עם בני גנץ. הייתה פנייה אחת אליי. גם גפני הוציא הבהרה שהוא לא מתכוון לשבת איתו ועם לפיד. רק עם נתניהו. אני לא אפגש עם בני גנץ ברגע שהוא לקח חבר כמו יאיר לפיד, אז יש לי צוואה מאמא שלי שיהיו לי חברים טובים. ליהדות התורה יש קו ברור. כשאנחנו אומרים בלי לפיד זה בלי לפיד. בלי שטיקים ובלי טריקים".

ליצמן קרא לאיחוד כולל בימין: "אנחנו מקווים שבנט ושקד יעברו את אחוז החסימה. זה חשוב. בדיעבד רואים כמה זה היה חסר לנו. הימין חייב להתאחד".